بسم الله الرحبمن الرحیم


Image result for ‫ولایت فقیه‬‎

 

خداوند باری تعالی ، خالق انسان ، به جهت هدایت ما انسان ها دو نعمت بزرگ در اختیار ما قرار داد الف - عقل ب - پیامبران که نداشتن عقل سالم و یا عدم استجابت دعوت پیامبران افتادن در راه نابودی و سر در گمی است . به مرور زمان پیامبران یکی پس از دیگری برای نشان دادن راه رستگاری و سعادت آمدند که همگی از پاکان و راستگویان عالم بودند و با خاتم انیبا محمد مصطفی (ص) رسالت به پایان رسید .

محمد (ص) آن طور که متواتر است در پایان عمر شریفشان دو امانت برای ما به جا گذاشتند 1 - قرآن 2 - عترت که سفارش اکید فرمودند که به این دو چنگ زده که مانع از گمراهی و انحراف گردد . قرآن که در آن شکی نیست و هدایت کننده مومنین است (بقره 2) میتواند به عنوان نقشه راه سعادت و عترت (ائمه مصومین (سلام الله علیهم)) نبز نقشه خوان این راه می باشند .

در اسلام ناب محمدی (ص) معیار خداست ، سعادت انسان در عبودت اوست . در آيات 59 و 83 سوره نسأ سخن از اولى الامر آمده است و خداوند متعال در آيه (اطيعوالله و اطيعوا الرسول واولى الامر منكم) صريحاً اطاعت از اولى الامر را در رديف اطاعت خداوند و رسول گرامى قرار داده است. که تفسیر نزدیک آن مقصود از اولى الامر امامان شيعه و ائمه اهل بيت(عليهم السلام) می داند .

حال که ما در زمان غیبت به سر می بریم و در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم باید سعی در پیاده سازی فرامین الهی داشته باشیم  و از ولایت فقیه پیروی نموده و اطاعت پذیری کامل داشته باشیم ما ملزم به اجرای دستورات وی بوده و از آنجا که توان تشخیص صلاحیت وی را نداشته علمای بزرگ دیگر و به طور خاصه نمایندگان مجلس منتخب خبرگان این کار را انجام می دهند .

« توجه »

با توجه به اینکه مطلب توسط نوسینده وبلاگ نوشته شده است در این خصوص اگر پرسش یا نظری دارید در بخش نظرات مطرح نمایید

منبع : نویسنده وبلاگ

 

 

موضوعات: بصیرت, مذهبی, سیاسی, قرآن
[شنبه 1395-03-22] [ 04:57:00 ب.ظ ]