آیت الله موحد کرمانی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با اشاره به آغاز ماه رجب گفت: همه باید بکوشیم از ظلمت خارج شویم.

وی با اشاره به آیات قرانی افزود: قل اعوذ برب الفق یا قل اعوذ برب الناس به پیامبر گفته می شود به من پناه ببر. می خواهیم از ظلمت ها به خدا پناه ببریم. ظلمت فراوان است و تعبیر جمع برای آن در قرآن آمده است.

موحدی کرمانی با اشاره به انواع ظلمت به غضب، حب دنیا اشاره کرد و افزود: خداوند متعال بدترین ظلمت ها را ظلمت جهل دانسته است.

وی یادآور شد: عدم بصیرت که مقام معظم رهبری پیوسته سفارش آن را می کنند مهم است. جهل فضا را برای انسان تاریک می کند، تا جایی که به دلیل جهل امام حسین (ع) را به امید بهشت می کشند.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: ببینید داعش چه جنایاتی می کند، مغزشان را شستشو داده اند و به آنها مژده می دهند که یک ساعت دیگر پس از مرگ در راه خدا در کنار پیامبر هستی.

موحدی کرمانی در بخش دیگر سخنان خود به حوادث تاریخی در زمان پیام اسلام پرداخت و گفت: پیغمبر اکرم (ص) در آخرین لحظات حیات خود حدیث ثقلین را برای مردم خواند و تاکید کرد که اگر تمسک به اهل بیت و قرآن بود هیچ یک از مشکلات را مسلمانان نداشتند.

وی به احادیث بسیاری در مورد امام علی (ع) در کتب شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: در ذخایر العقبی از کناب های اهل تسنن به نقل از جناب عمر از پیامبر (ص) آمده که اگر هفت آسمان و طبقه هفت زمین در یک کفه ترازو قرار بگیرد و ایمان علی در طبقه دیگر ایمان علی سنگین تر است.

وی در ادامه به برتری های علی از نظر علم و ایمان اشاره کرد و افزود: روایات فراوانی در مورد فضایل امیر المومنین است که قابل شمارش نیست. اما امروز که علی(ع) در بین ما نیست تکلیف ما چیست؟ و امروز انسان ها وقتی در مسائل مختلف تردید دارند چه باید بکنند؟

خطیب جمعه افزود: اسلام مسائل سیاسی، اجتماعی، حکومتی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، دفاعی و سیاست داخلی و خارجی دارد. مسلمانان در اینها باید به سراغ اسلام شناس بروند. خوشبختانه در قانون اساسی ما مساله رهبری و ولایت روشن بیان شده و حرف آخر را رهبر می زند و هیچ کس حق ندارد نظری بعد از آن بدهد.

وی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی شرایط رهبری؛ عدالت، تقوا، بینش سیاسی و اجتماعی است و تمام بزرگان و علمای درجه یک کشور در مجلس خبرگان تشخیص می دهند چه کسی این خصوصیات را دارد. هر چه از عمر رهبر انقلاب می گذرد این قدرت و این شرایط وزین تر می شود.

موحدی کرمانی تاکید کرد: همه در مسائل حکومتی و داخلی و سیاسی باید مطیع رهبر باشند؛ شیعه و سنی و در کشور ما الحمد الله اهل تسنن کنار تشیع هستند.

وی افزود: در ضمن این رهبر با این عظمت و این شرایط باید با مردم مشورت کنند و قانون اساسی آن را هم تبیین کرده و ایشان با مجمع تشخیص مصلحت نظام مشورت کرده و نظرها را می گیرند و در نهایت تصمیم را خود می گیرند. همانطور که در قرآن نیز به پیامبر توصیه به مشورت شده است اما خود او باید تصمیم بگیرد.

منبع : در تهران کار از بدحجابی به کشف حجاب رسیده است / فتن

موضوعات: مذهبی
[یکشنبه 1395-02-05] [ 09:58:00 ب.ظ ]