معیار های من برای انتخاب :

ما برای خرید یک کالای سرمایه ای یا حتی کالای مصرفی ، ساعاتی از وقت خود را صرف پرس و جو و تحقیق در مورد آن کالا می کنیم . از قیمت ، جنس ، رنگ ، اندازه ، کارایی و… مشخصه آن گرفته تا جزیی ترین تفاوت ها آن با سایر کالاهای مشابه مد نظر قرار می دهیم . سپس دست به انتخاب میزنیم و خرید می نمایم .

انتخاب اشتباه :

گاهی در انتخاب خود دچار پشیمانی می شویم ، زیرا تحقیق کافی جهت گرفتن تصمیم مطلوب انجام نداده ایم . حال اگر انتخاب ما قابل جبران و برگشت ناپذیر باشد به فراخور انتخاب مان دچار زیان می شویم . برای مثال ما برای انتخاب خرید خودرو بیش از خرید پوشاک مان اهمیت میدهیم ، و برای تشکیل زندگی شاید ماه ها با تحقیقات گسترده دست به انتخاب می زنیم . همه این مثال ها بیشتر جنبه شخصی داشتند .

تعقل در انتخاب :

اگر بخواهیم برای آینده شهرمان ، استانمان و کشورمان دست به انتخاب بزنیم باید چقدر تحقیق کنیم ؟ چه ملاک هایی داشته باشیم ؟ تا دست به انتخاب درستی بزنیم چون آن فرد به عنوان نماینده عمل می نماید . همچنان که ما برای خرید و انتخاب هر چیز دنبال ملاک خود هستیم (ما چنس نامطلوب را از اقوام خود به صرف آشنایی نمی خریم ، ما جنس معیوب و ناقص را به جهت نا آگاهی می خریم ) .

معبار های من از انتخاب یک نماینده :

ملاک من از انتخاب یک نماینده که می خواهد برای زمانی چند ساله امورات اجتماعی ام (شهر ، استان ، کشور) بر عهده بگیرد .

1 - با تقوا (پرهیزگار) بودن

2 - بصیر و آگاه بودن

3 - مدیر و مدیر بودن

4 - شجاع و نترس بودن

5 - ساده زیست بودن (عدم اشرافی گری)

6 - و مهم تر از همه مطیع ولایت فقیه و پیرو نظام مقدس جمهوری اسلامی بودن

حال یک پرسش:

ملاک شما در انتخاب یک نماینده چگونه است ؟

منبع : نوشته شده توسط مدیر وبلاگ

موضوعات: بصیرت, سیاسی
[شنبه 1394-11-17] [ 09:57:00 ب.ظ ]