حجت الاسلام و المسلمین مهدی علیپور در مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع) که شب گذشته با حضور جمع کثیری از عاشقان اهل بیت (ع) در محل هیئت علی اکبری شهر فیض آباد برگزار شد، شجاعت، سخاوت و زیبایی حضرت علی اکبر (ع) را به عنوان سه ویژگی بارز آن بزرگوار ذکر کرد و اظهار داشت: این صفات نه تنها مورد تایید مردم آن روزگار بلکه مورد تایید مخالفان و دشمنان آل الله هم بود بطوری که معاویه در مورد حضرت علی اکبر (ع) می گوید: شایسته ترین افراد برای امر حکومت علی اکبر فرزند امام حسین علیه‏السلام است که جدش رسول خدا(ص) است و شجاعت بنی هاشم سخاوت بنی امیه و زیبایی قبیله ثقیف را در خود جمع کرده است.
وی اضافه کرد: بنا به گفته امام راحل اگر هیچ جمله ای در شان حضرت علی اکبر (ع) نبود، همان یک جمله ای که حضرت سید الشهدا (ع) موقع به میدان رفتن وی عنوان می کند، در عظمت ایشان کافی است و آن جمله این است «خدایا! خودت گواه باش که جوانی به جنگ اینها می رود که از همه مردم به پیغمبر تو شبیه تر است» و این شباهت نه تنها در ظاهر و صورت بود که در اخلاق و عمل هم حضرت علی اکبر (ع) شبیه ترین فرد به پیامبر گرامی اسلام بود.
رئیس انجمن خوشنویسان مشهد اضافه کرد: مقام حضرت علی اکبر (ع) به خاطر این نیست که فرزند امام حسین (ع) است بلکه خود ایشان دارای رتبه و عظمت در پیشگاه خداوند است بطوری که خداوند در زیارت عاشورا بر حضرت علی اکبر سلام میدهد « اسلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین»؛ بنا به گفته مفسیرین منظور از علی ابن الحسین در اینجا آقا علی اکبر (ع) است.
این مقام مسئول حضرت علی اکبر (ع) را از بارزترین نمونه های کمال و اسوه های پاکی و مردانگی دانست و اضافه کرد: جوانان از ایشان درس جوانمردی، مقاومت، ایمان و ادب بیاموزند.
حجت الاسلام علیپور تصریح کرد: تربیت شایسته امام حسین (ع) سبب شد تا حضرت علی اکبر به بهترین صفات کمال آراسته شود بطوری که خلق و خو و رفتار ایشان در حد اعلای برجستگی بود و آنگونه که در متون نوشته اند، رفتار حضرت علی اکبر (ع) حرکات و رفتار پیامبر (ص) را در ذهن ها زنده میکرد.

منبع :جوانان از حضرت علی اکبر (ع) درس جوانمردی، مقاومت و ایمان بیاموزند / سیمای مه ولات

 

موضوعات: مذهبی, مناسبت
[چهارشنبه 1395-02-29] [ 04:58:00 ب.ظ ]