دکتر علیرضا زاکانی

دکتر علیرضا زاکانی در مسجد صاحب الزمان اصفهان:۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱

 بدترین سرطان در کشور، سرطان فکر آمریکایی است/ جریان نفوذ در انتخابات خبرگان به دنبال چیست؟   

امروز کسانی که می گویند حلقه سعدآباد هستیم و می گویند بگذارید ما مشکلات را با مذاکره حل می کنیم، ابایی ندارند از این نفوذ. در صدر اسلام نفاق توانست جریان ناب اسلامی را به انحراف بکشاند. منافقین سابقه انقلابی گری داشتند اما از آن عدول کردند و متاسفانه نمی گفتند عدول کرده ایم بلکه می آیند و خاطره می نویسند…

 

به گزارش خبرنگار ندای اصفهان، دکتر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست آگاهی بخشی سیاسی که شب گذشته در مسجد صاحب الزمان اصفهان واقع در خیابان سروش و در جمع فعالین فرهنگی سیاسی اصفهان برگزار شد به تحلیل مسائل سیاسی روز کشور پرداخت و از جریانات مجلس شورای اسلامی، پروژه نفوذ، تحرکات انتخاباتی احزاب و نقش فعال ایران در منطقه سخن گفت.

ادامه مطلب :

 

وی در تحلیلی مسائل منطقه گفت: آمریکا تصمیم داشت اسلام را تحت سلطه و سیطره خود قرار دهد اما نتوانست، لذا تصمیم گرفت از درون خانواده اسلامی جنگ را شروع کند و با توجه به شرایط منطقه و زیاده خواهی اعراب جنگ نیابتی و تمام عیاری را شروع کرد و اطمینان دارد این جنگ پایان یافتنی نیست و تلاش می کرد بعد از سوریه سراغ لبنان و عراق و ایران بیاید. بعد از آن آمریکا تجهیزات خود را به آسیای جنوب شرقی برد تا با چین در بیفتد و چین را بیشتر از لحاظ اقتصادی در مضیقه قرار دهد. امریکا می خواست جنگ و دعوا را به چین برساند.
بعد از آن آمریکا به سراغ اوکراین حرکت کرد و این مهم سبب شد بزرگترین کشور از لحاظ جمعیت یعنی چین و بزرگترین کشور از لحاظ جغرافیایی یعنی روسیه دور هم جمع شوند و قطبی را تشکیل دهند. آنها بعد از سال ها پیمان انرژی را شروع کردند و حتی از ایران خواستند مشخص کند که با آنهاست یا با آمریکایی ها؛ یعنی آنها جهان را یک دو قطبی می دانند مانند سابق که بلوک غرب و بلوک شرق بوده است.
وی با اشاره به نقش ایران در منطقه افزود: از طرفی ایران نماد و جریان مقاومت را به عنوان نقطه مقابل نظام سلطه تاسیس کرده بود و اهدافی داشت و بالتبع بر مدار اندیشه اسلامی تلاش جهت زدودن سلطه از منطقه و پاکسازی از عناصر وابسته آغاز شده بود و نقطه مقاومت هم سوریه بود. بعد از سال ۸۹ که مشکلات سوریه آغاز شد با اندک تجزیه و تحلیل می بینم تمام سلطه اهدافش ناکام ماند و هزینه هایی را که تحمیل کرد نتیجه مطلوب نگرفت.
اینجا ایران بود که قدرت ها را انتخاب نکرد بلکه در راستای اهداف خود چین و روسیه را بکار گرفت.
زاکانی گفت: دعوای قدرت ها، یک دعوای مادی بود، آنها از ما خواستند که انتخاب کنیم اما ما فقط راه حق را انتخاب کردیم، ولی بعضی از آنها دیدند برای خود آنها ظرفیت ایجاد امنیت می کند.

 

photo_2015-11-12_07-39-08

 

 

 

photo_2015-11-12_07-38-19
نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به نقش تروریسم در منطقه گفت: زمانی که سردار سلیمانی با پوتین دیدار کرد، به وی گوشزد می کند که این نفرات روس که در سوریه و عضو داعش هستند بزرگترین خطر برای کشور خودتان هستند و به سان بمب ساعتی عمل می کنند. آنها در افغانستان ده هزار نفر را آموزش داده اند تا خود را به مرزهای چین برسانند و چین را ناامن کنند. در این پنج سال تنها کشوری که همواره پشت سر دولت بشار اسد بوده ایران است. در بعضی مواقع روس ها پیغام دادند که به فکر دولت بعد از اسد باشید و این رهبری بودند که با تدبیر حکیمانه خود فرمودند این مردم سوریه هستند که باید تصمیم بگیرند. و این منطق درست اسلامی باعث شد بشار اسد اکنون در سمتش باشد. اسد قطعا نمی توانست به شرایط زمان پدرش عمل کند برای همین با ارائه تغییرات بالای ۸۰ درصد رای آورد.
این کارشناس سیاسی در ادامه افزود: اگر ما بخواهیم اکنون تحلیلی از وضعیت جهان بدهیم آمریکای اکنون آمریکای سی و هفت سال پیش نیست بلکه دارای ضعف های اساسی است. امریکا اکنون بدهکارترین کشور دنیاست و در مقابل انقلاب اسلامی شرایط و ویژگی هایی دارد.

 

صدای علی وار رهبری در فاجعه منا/ ششمین مرحله از برخورد با آمریکا
وی با اشاره به فاجعه منا و نقش رهبری در تغییر رفتار اعراب گفت: در ماجرای حج امسال وقتی این جنایت بزرگ در عربستان اتفاق افتاد ماحصلش عکس العمل بسیار کم مسئولین بود. وزیر عربستانی گفت: شما شصت هزار زائر در عربستان دارید. زمانی که وزیر امور خارجه برای اینکه وزیر بهداشت ما را راه بدهند متوسل به امیر کویت شد، اما پاسخی دریافت نکرد، صدای رسا و سخن حق و علی وار رهبری در بین نیروهای نظامی ورق را برگرداند و همان روز عرب ها به تکاپو افتادند چون هم حرف را حق دیدند و هم می دانستند ما به ازای رفتار غلط عکس العمل جدی خواهد بود.
زاکانی گفت: شرایط در سطح جهانی متحول شده است، اسلام آمریکایی در سوریه و عربستان در بدترین وضعیت است. و در مقابل آن هم اسلام ناب محمدی در موقعیت ممتازی قرار دارد. حتی برخی از ابرقدرت ها هم خودشان را در این نقشه تعریف می کنند. اما نکته ای که حائز اهمیت است اینکه ما در ششمین مرحله از برخورد با آمریکا قرار داریم. ده سال اول انقلاب را دشمن صرف رویارویی و جنگ سخت با ما کرد و از سال ۶۷ به بعد جنگ نرم را آغاز کرد که تهاجم و شبیخون و تهدیدات امنیتی در حوزه نرم حادث شد. اگر در دهه هفتاد فتنه ۷۸ را رقم می زنند و قبل و بعدش دنبال ایجاد حلاکمیت دوگانه در کشور هستند و اگر در فتنه ۸۸ در نظام رسوخ می کنند و تصمیم داشتند پرونده نظام را ببندند و اگر از سال ۸۹ زمینه تحریم های هوشمند اقتصادی را فراهم می کنند و جنگ تمام عیار اقتصادی را راه می اندازند، امروز هم بعد از برجام به شدت امیدوارند انقلاب اسلامی را مهار کنند؛ انقلابی که فوق العاده پویا و صاحب اندیشه و تفکر متعالی است و در مقام سیاسی هم بنیان های ستم را به زیر کشیده و استقلال و عدم اتکا به نظام سلطه را به آنها هدیه داده است.
وی ادامه داد: آنها تصمیم دارند انقلاب را درون خودش مهار کنند و به عنوان ششمین گام می خواهند انقلاب که ظرفیت هایش در سطح جهانی کار می کند را محدود کنند و بعد از درون استحاله کنند و به تغییر ساختار بکشانند.

 

پروژه نفوذ/ شوروی و مک دونالد
زاکانی با اشاره به پروژه نفوذ در کشور گفت: کم هزینه ترین راه برای استحاله، نفوذ است. نفوذ از ابتدای انقلاب بوده است اما در مقطعی تمام سرمایه شان را صرف آن کردند. در ابتدای انقلاب وقتی دولت موقت مشغول شد اگر ادامه می دادند از اسلام چیزی می ماند؟ اگر بنی صدر موفق شد و رای یازده میلیونی از مردم گرفت و خیانت کرد اگر ادامه می دادند چیزی از انقلاب می ماند؟ اگر قائم مقامی رهبری بعد از امام به همان منوال ادامه پیدا می کرد چیزی از انقلاب می ماند؟
لذا امام در نامه ششم فروردین به منتظری می گویند «والله از اول با بازرگان موافق نبودم والله من به بنی صدر رای ندادم والله با قائم مقامی شما موافق نبودم» این واالله گفتن ها معنا دارد.
روح صاحب نفوذ امام (ره) می گوید شورای انقلاب دارد اشتباه می کند ولی قانونا باید کارش را انجام دهد. می دانست رای مردم اشتباه است ولی قانونا باید تنفیذ کند، می داند خبرگان اشتباه کردند ولی قبول می کند و شروع به اصلاح می کند.
وی گفت: بهزاد نبوی سال ۵۸ توصیه اکید می کند سید مهدی هاشمی به عضویت مرکزیت مجاهدین انقلاب در بیاید. بعد از جنگ به تکنوکرات ها می رسیم و سپس به اصلاحات. آنها کار را به جایی رساندند که ۱۲۶ نماینده به مقلام معظم رهبری نامه می نویسند که جام زهر را بنوش. آقای حداد عادل می گفت از زمان دولت موسوی با بهزاد نبوی همکاری داشتم؛ در مجلس ششم آمد کنار من نشست و گفت برو به رهبری بگو از امام علی درس بگیر و ۲۵ سال خانه نشین شو.

سیر بعدی که اتفاق می افتد عناصر اطراف احمدی نژاد بودند؛ او را جایی قرار دادند که تمام خدماتش زیر سوال رفت. خانم سطوتی همسر دکتر فاطمی زمانی که در هتل لاله بازداشت می شود اعتراف می کند تعداد شش نفر از عوامل ام آی سیکس از هشت ماه قبل به همراه او وارد ایران شده اند و بنا داشته اند نیروهای مذهبی و اصلاح طلبان را رو در روی هم قرار دهند.
امروز هم کسانی که می گویند حلقه سعدآباد هستیم و می گویند بگذارید ما مشکلات را با مذاکره حل می کنیم، ابایی ندارند از این نفوذ.
نماینده تهران افزود: در صدر اسلام نفاق توانست جریان ناب اسلامی را به انحراف بکشاند. منافقین سابقه انقلابی گری داشتند اما از آن عدول کردند و متاسفانه نمی گفتند عدول کرده ایم بلکه می آیند و خاطره می نویسند. مقام معظم رهبری فرمودند ما دچار مصونیت نیستیم هم به خاطر صدر اسلام و هم وجود دشمن قداری به نام آمریکا.
کسانی که بعضا ادعا دارند توجهشان به ملت است کسانی هستند که صحنه را ترک می کنند و گرنه ملت همه داشته هایشان را می دهند که خودشان باشند.
وی گفت امروز چشم امیدشان هدفگذاری در رسانه ها، دانشگاه ها و مراکز مهم است و به ازای آن مسیری را انتخاب می کنند که ماحصلش خلاف نظر انقلاب است. همین نگاه را هم به برجام داشتند تا بتوانند الگوی ۱۲ سال پیش پرونده را داشته باشند و بگویند قابل تکرار است و بتوانند نفوذ فرهنگی کنند. آخرین آسیبی که به شوروی خورد این بود که مک دونالد را برایشان راه اندازی کردند مردمشان گرسنه نبودند اما عملا هویتشان را شکستند.

هاشمی به دنبال چیست؟
وی گفت: آنها بیشترین تلاششان برای خبرگان است زیرا می گویند تنها چیزی که کار ما را خراب می کند خبرگان و رهبری است. هاشمی با این سن و سال، خود را به زحمت می اندازد و نزد نوادگان امام می رود تا آنها را قانع کند در انتخابات کاندیدا شوند. وی دنبال چیست؟
زاکانی گفت: هاشمی به کسانی گفته است باید نهضت حضور در انتخابات خبرگان را راه بیندازیم و بعد به نفع هم کنار برویم یا این است که رای می آوریم و یا مشروعیت زدایی می کنیم. در این زمان که برجام مسیری را برای اجرا پیدا کرده است هاشمی یاد خاطرات دهه ۶۰ می افتد که ما دنبال بمب اتم بوده ایم از این خاطرات چه کسی سود می برد؟
وی با اشاره به پروژه نفوذ در جامعه گفت: دایره نفوذ خیلی وسیع تر است. اگر دقت نکنیم زمانی به خود می آییم که دیگر راه علاجی نیست. اما اگر بفهمیم می توانیم درمانش کنیم.
بدترین سرطان، سرطان فکر آمریکایی است. لذا باید دقت کنیم. مسئولین ما دقت به حساسیت موضوع تفکر امریکایی در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ندارند.
این فعال سیاسی در ادامه گفت: وقتی بخشی از نفوذ نمایان می شود حساسیت نشان می دهند و وقتی توسط قانون، نفوذی ها دستگیر می شوند سریعا هیاهو می کنند سال ۸۸ هم وقتی رای نیاوردند سریع هیاهو کردند.
وی با اشاره به انتخابات مجلس گفت: روحانی نسبت به انتخابات مجلس حساس است علاوه برآن سه گروه می خواهند ظرفیتشان را در اختیار قرار دهند و اصلاح طلبان در آخرین تصمیماتشان تلاش دارند ۵۰ نفر را به مجلس ببرند و اقلیت تاثیرگذار را هدایت کنند مشروط بر اینکه اکثریت دست اعتدالیون و دولتی ها باشد. آنها دنبال هستند که لاریجانی و ناطق نوری را هم با خود همراه کنند و در مقابل هم نیروهای حزب اللهی تلاش می کنند حول محور حضرات آیات مصباح یزدی، یزدی و موحدی کرمانی وحدت کنند. ولی موانعی هست جلسه ای هم هفته پیش با گروه های اصولگرا برگزار شد امیدواریم اصولگرایان به خود بیایند و اشتباه سال ۹۲ را تکرار نکنند.
زاکانی با اشاره به فعالیت کمیسیون تخصصی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: در قضیه برجام سه طیف در مجلس بودند که می گفتند یا رد کنید و یا تایید ولی اکثریت مجلس می گفتند تاید مشروط کنید. اینکه دولت می گفت «نمی شود شرط بگذاریم» کاملا اشتباه بود ولی ما هم انتظار داشتیم مجلس شرط محکم بگذارد. اگر شروط مجلس قوی بود نیازی به نگاشتن نامه توسط مقام معظم رهبری نبود.

موضوعات: بصیرت
[چهارشنبه 1394-11-07] [ 03:56:00 ب.ظ ]