به گزارش کارگرآنلاین آیت‌الله حسینی زابلی از اساتید اخلاق  گفت: خداوند هر خیر و کمالی را که می‌خواسته به پیامبر و آل پاکش عطا کرده و قرار نیست هر کاری را که انجام می‌دهد از ما نظرخواهی کند.


وی افزود: خداوند متعال بر اساس حکمت خویش کارها را انجام می‌دهد، همچنین خدا خالق حکمت است نه مخلوق حکمت، پیامبر(ص) به حضرت علی‌(ع) فرمود: اگر نمی‌ترسیدم مردم مشرک شوند، به آن‌ها درباره فضائل تو می‌گفتم؛ یعنی آنچه که ما از علی می‌گوییم و می‌خوانیم هیچ کدام از اسرار نیست.

این استاد اخلاق «صلوات» را از جمله اصول دین برشمرد و عنوان کرد: «اللهم» در صلوات، محض توحید است نه توحید محض، محمد(ص) در آن به اصل نبوت اشاره دارد و آل محمد(ص) هم که اصل امامت را تأکید می‌کند، امام صادق(ع) به شخصی فرمود: آیا می‌خواهی به تو چیزی را تعلیم دهم که تو را از عذاب نجات دهد، آن شخص گفت: بله! حضرت(ع) فرمود: هر روز بعد از نماز صبح و هنگام طلوع فجر، 100 مرتبه «اللهم صل علی محمد وآل محمد» بگو.

وی در ادامه به بیان اهمیت صلوات پرداخت و گفت: پیامبر(ص) در آسمان چهارم ملکی را مشاهده کرد و آن ملک به او عرضه داشت: یا رسول‌الله! دو هزار سال است که مشغول خواندن نمازی هستم و 500 سال را در هر یک از عناصر نماز اعم از قیام و رکوع و سجود گذراندم، می‌‌خواهم این نماز را به تو پیشکش کنم .پیامبر(ص) فرمود: من نیازی به نماز دو هزار ساله تو ندارم، ملک گفت می‌خواهم این نماز مقبول را به شما هدیه کنم، حضرت(ص) فرمود: من نیازی به این نماز تو ندارم، سپس ملک باز گفت: این نماز مقبول را به پیروان تو اعطا می‌کنم، پیامبر(ص) فرمود خدا ذکری را به امت من اعطا کرده که ثواب آن از نماز دو هزار ساله تو بیشتر است و آن ذکر، ذکر صلوات بر من و آل من است.

آیت‌الله زابلی با اشاره به اینکه در روایات بر کامل فرستادن صلوات، تأکید شده است، یادآور شد: صلوات را کوتاه و بریده نفرستید و نگویید «صلوات بر محمد» بلکه به طور کامل بگویید «صلوات بر محمد و آل محمد»، همچنین در قرآن صلوات به عنوان امری تسلیمی ارائه شده است و می‌گوید «وسلّموا‌» و «تسلیما»؛ این سلام تسلیمی است نه تحیتی، بدین معنا که کسی که سلام می‌فرستد اعتراف می‌کند که همه دست و زبان، قلب و قلم و فکر… تسلیم خداوند و پیامبر و آل پیامبر(ص) است. در این معنا اسلام آزادی را ارائه نمی‌دهد، بلکه انسان را از آزادی به بندگی الهی سوق می‌دهد. به طوری که حتی او را از فکر کردن باز می‌دارد و می‌گوید درباره ذات خداوند اندیشه نکنید، زیرا فکر ما محدود است.

وی در ادامه پرسشی مبنی بر اینکه چرا هر صبح و ظهر، عصر و مغرب و عشاء در نماز‌هایمان می‌گوییم «اهدنا صراط المستقیم» طرح کرد و گفت: چون ما در صراط مستقیم همواره در خطر هستیم و شیطان برای اینکه ما را از این راه خارج کند قسم خورده است، ما دشمن قسم خورده داریم، همانگونه که دشمن برای پدر و مادر ما آدم و حوا قسم یاد کرده بود که آن‌ها را از راه راست گمراه کند.

وی ادامه داد: باید مراقب باشیم راه را گم نکنیم؛ 1500 نفر از مدینه با امام حسین(ع) حرکت کردند، اما روز عاشورا فقط 20 نفر باقی ماندند و باقی افراد ریزش کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند می‌تواند جهان را به میکروفیلم تبدیل کند و در اختیار امام زمان(عج) قرار دهد، ابراز داشت: در بزرگترین کتابخانه مسکو 45 میلیون کتاب وجود دارد که برخی از کتاب‌های مرجع آن در چند جلد و 15 هزار صفحه بود، اما همه آن‌ها را منسجم و کوچک کرده بودند و در یک میکروفیلم بسیار کوچک جمع‌آوری کرده بودند. بنابراین تعجبی ندارد که علی(ع) در یک شب در 40 جا دیده شود. اگر انسان بتواند بر انرژ‌ی‌هایش مسلط شود، می‌تواند هر یک از انرژی‌های خود را به یک جای دنیا اعزام کند و این در جهان موازی غیرممکن است، همانگونه که ما می‌دیدیم آیت‌الله جهرمی از حضور افرادی در مکان‌های بسیار دور و مختلف خبر می‌داد.

وی افزود: اینها تصادفی نیست؛ ما در اسلام تصادف نداریم؛ تصادف برای کمونیست‌هاست، بنابراین در عالم خبرها و صداهای متفاوتی وجود دارد که ما باید فرکانس خودمان را با آن تنظیم کنیم و اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، ما هم از بسیاری از خبرها آگاه خواهیم شد. اما متأسفانه ما این قابلیت را نیافته‌ایم و در خوردن قلچماق هستیم و در کار کردن چلاق!

 

منبع : شهر خبر

موضوعات: مذهبی, حدیث
[دوشنبه 1400-12-16] [ 01:17:00 ب.ظ ]