بصیرت سرا
ولا یحمل هذه العَلَم الا اهل البصر و الصبر




اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        




جستجو





رتبه


 
  ماجرای حیرت انگیز تکیه امام زمان عج بر ... ...
 

کارشناس علوم قرآنی به نقل روایتی جالب و خواندنی از روزی که امام زمان(عج) به کعبه تکیه می زند،پرداخت.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمود مرادی کارشناس علوم قرآنی درباره موضوع انتظار گفت: در موضوع فرهنگ مهدویت و انتظار چند نکته قابل بررسی است. اول این که اعتقاد به مهدویت منحصر در اسلام نیست و ادیان گذشته، گرایش‌ها و مذاهب دیگر نیز به منجی اعتقاد دارند. در کتاب‌های آسمانی با وجود دستبردها و تحریف‌های متعدد اما در همه آنها اشاره به منجی شده است.

این کارشناس علوم قرآنی درباره مهدویت اظهار کرد: از جمله روایت‌های متواتری که دلالت بر ظهور حضرت مهدی (عج) دارد از پیامبر اکرم(ص) روات شده است که اگر از عمر دنیا یک روز مانده باشد خداوند آن روز را آنقدر طولانی می‌کند تا مردی از امت و خاندان من که نامش نام من است ظاهر شده و زمین را پر از عدل و داد کند همانگونه که از ظلم و جور پر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی ادامه داد: حضرت مهدی (عج) فقط برای اصلاح آینده نیست بلکه اعتقاد به مهدویت و منجی به زمان حال نیز مربوط می‌شود. در روایات داریم که خداوند برای هر قومی امامی قرار داده است و افراد آن قوم موظفند که امام خود را بشناسند و از ایشان پیروی کنند. پیامبر اکرم(ص) می فرماید: “مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیَّةً". “کسی که بمیرد و امام زمان خویش را نشناخته باشد، در واقع به مرگ جاهلیّت مرده است".

وی با اشاره به لزوم انتقال مفهوم مهدویت به نسلهای آینده، افزود: ما باید حضرت ولی عصر(عج) را به فرزندانمان معرفی کنیم تا زندگی آنها بر پایه انتظار، شناخت امام زمان(عج) و پیروی از فرامین و دستورات حضرت همراه باشد.

این کارشناس علوم قرآنی درباره موضوع انتظار بیان کرد: انتظار یعنی انسان منتظر همه خوبی‌هاست. حضرت محمد(ص) می‌فرماید: “أفضَلُ أعمالِ اُمَّتی إنتظارُ الفَرَجِ"."برترین اعمال امّت من انتظار فرج است". یعنی جامعه باید زمینه را برای فرج آن بزرگوار فراهم کند تا عدل و داد در عالم گسترده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی خاطرنشان کرد: روایتی از حضرت ولی عصر(عج) نقل شده است که وقتی ظهور می‌کنند و به خانه کعبه تکیه می‌زنند می‌فرمایند هر کس تمامی پیامبران و امامان را می‌خواهد ببیند به چهره من بنگرد. حضرت مهدی(عج) مظهر خوبی‌های الهی، تجلی صفات خداوند و خلیفه خدا بر زمین هستند.


موضوعات: مذهبی
[جمعه 1397-04-22] [ 10:56:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...