بصیرت سرا
ولا یحمل هذه العَلَم الا اهل البصر و الصبر




فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31




جستجو





رتبه


 
  مستند کودکان و اینستاگرام قسمت اول ...

منبع : سایت گرداب

 

موضوعات: بصیرت, روانشناسی اسلامی, دانستنی ها, کلیپ
[سه شنبه 1401-10-27] [ 08:47:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  یکی از عوامل بی غیرتی ... ...

در حدیث «موثق» اسحاق بن جریر می گوید: از امام صادق علیه السلام شنیدم که می فرمود:ان شیطانا یقال له: القفندر، اذا ضرب فی منزل رجل اربعین صباحاً بالبربط، و دخل علیه الرجال، وضع ذلک الشیطان کل عضو منه علی مثله من صاحب البیت، ثم نفخ فیه نفخهً فلا یغار بعدها حتی توتی نساوه فلا یغار؛وسائل الشیعه، ج ۱۷، ص ۳۱۲اگر چهل روز در منزل مردی «بربط»نواخته شود و مردان دیگر نیز وارد شوند، شیطانی به نام قفندر (بدقیافه) هر عضوی از بدن خود را بر روی عضو مثل آن در بدن صاحب خانه قرار می دهد و بر بدن او نفسی می دمد که غیرت مردانگی را از دست می دهد، به گونه ای که اگر به ناموسش هم تجاوز شود، غیرتش به حرکت نمی آید و اهمیت نمی دهد.

چون غیرت یکى از صفات و ویژگى هاى طبیعى انسان است. و هر کس به صورت غریزى و فطرى از آن برخوردار است از آن رو اهل لغت در ترجمه این واژه گفته اند: غیرت عبارت است از نفرت طبیعى انسان از مشارکت دیگران در چیزى که محبوب او است. وجود این صفت باعث آن مى شود که آدمى از آنچه که دوست مى دارد و یا وظیفه محافظت از آن بدو سپرده شده است، نگاهبانى نماید. در روایات اسلامى آمده است که خداى تعالى داراى صفت غیرت است و انسان هاى غیور را دوست دارد و به دلیل وجود همین صفت بود که کارهاى زشت را حرام نموده است. به این معنا که غیرت نوعى حساسیت است حساسیتى که از مسؤولیت برخاسته است زیرا هر کس که نسبت به چیزى مسؤولیت دارد باید نسبت به آن حساسیت هم داشته باشد. بلکه مفید نیز نمى باشد،موسیقی این حساسیت راازبین برده وطبق نظر برخى از محققان موجب ضعف اراده و ضعف قوه عاقله انسان مى گردد. وباعث می شود این صفت واین نفرت طبیعى که از مشارکت دیگران در چیزى که محبوب او است درانسان بمیرد.باعث قطع شدن رابطه معنوی انسان با خدای تعالی می شود.


وازطرفی یکى از حکمت هاى حرمت و ممنوعیت موسیقى، این است که مهیج شهوت بوده و افراد آلوده به این مجالس و محافل به تدریج دچار یک نوع لاابالى گرى، عیاشى، و شهوت پرستى مى شوند به طورى که گاه خدا، دین و بلکه بسیارى از ارزش هاى دیگر را زیر پا مى گذراند. جبّاران و گردنکشان تاریخ نیز براى اینکه پس از فجایع و جنایاتى که مرتکب مى شدند، پا روى وجدان خویش بگذارند، به مجالس عیش و طرب رو مى آوردند و کنیزکان آوازه خوان و مطرب ها را دعوت می نمودندپس موسیقى، عقل را به خواب مى برد» یک شعار و شعر نیست. یک قانون است. یک حقیقت است و براى فهم حقائق باید چشم گشود نه اینکه چشم ها را بست.


 چون برای موسیقی بعضی معناجداگانه باغنا گرفته اندوبعضی معنای مترادف به خاطرهمین می توانید با مراجعه به نظر مرجع تقلید خود نسبت به آنها مطلع گردید .

منبع : پرسمان

موضوعات: اخلاقی, دانستنی ها, حدیث
[چهارشنبه 1399-04-25] [ 11:55:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  نحوه خوابیدن از دید امام رضا (ع) ...

توصیه امام رضا(ع) درمورد نحوه خوابیدن

زمانی که خواستید بخوابید، اول بر پهلوی راست درازبکشید و بعد به طرف چپ برگردید و همچنین هنگام برخاستن از طرف راست بلند شوید همانند زمانی که قصد خوابیدن کرده بودید.

مغز سر مرکز اعصاب آدمی است، تظاهرات و علائم حیاتی بدن به وسیله اعصاب صورت می‌گیرد، یعنی حس و حرکت کار آن‌ها است.

در اینکه خواب چیست و چگونه پیدا شده است و عمل مکانیکی آن چگونه صورت می‌گیرد، همیشه میان دانشمندان اختلاف نظر وجود داشته است، اما عقیده به بیهوشی اعصاب و مغز، از عقاید طب جدید و جزو کشفیات کنونی محسوب می‌شود، ولی چنان که می‌بینید این حقیقت را امام هشتم شیعیان (ع) پی برده و بیان فرموده است.

برای اینکه از مزایای طبیعی خواب بهتر بهره‌مند شویم مخصوصا در کار هضم غذا از آن کمکی گرفته باشیم، بهتر است به دستوری که در متن بیان شده است، عمل کنیم.

موضوعات: دانستنی ها
[دوشنبه 1397-12-06] [ 02:53:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  دوستی های حلال و حرام با جنس مخالف ...
*صحبت کردن در فضای مجازی با نامحرم حرام است؟ حکم آن چیست؟
 

اگر نیت سوء استفاده داشته باشند حرام است. حتی اگر روابط عاطفی هم به وجود بیاید کاملا غیر مشروع است.

*حد و مرز محرمیت در رابطه‌ها به چه میزان است؟

انسان با محارم خودش یک حد و مرزی دارد، با اینکه به هم محرم هستند، اما پسری که به بلوغ رسیده نمی‌تواند با لباس راحت در خانه پیش روی مادر، پدر و یا خواهر خود باشد، به همین جهت هم مادر و یا دختر خانه باید این مسئله را رعایت کند. اما بعضی‌ها ازطریق ازدواج به یکدیگر محرم می‌شوند که اینجا همه روابط حلال است و زن و شوهر هستند. ولی اگر دختری پسری، دو تا همکلاسی و یا همکار کاملا نامحرم هستند و هر دوستی بین آن‌ها حرام است و باید توجه داشته باشند، رفتاری که با محارم خود مانند شوخی ها، خنده‌ها و .. دارند؛ در مقابل نامحرمان رعایت کنند.

*دوستی در دانشگاه و یا محل کار، حلال است؟

این دوستی‌ها تفاوتی با دوستی دو همکار و یا بیگانه ندارد. نمی‌شود بیان کرد که چون همکار هستند رابطه آزادانه هم می‌توانند داشته باشند.

*نگاه قرآن و کتب دینی بر محرمیت و حد رابطه‌های دوستی چیست؟

اگر اسلام رفتاری را حرام کرده باشد. حرام موکد است و اگر حلال باشد، تماما حلال است. همانگونه زن و یا مرد خود را برای همسرش آرایش کند حلال است و ثواب برای او نوشته می‌شود در مقابلش اگر زن و یا مردی خود را برای نامحرم آراسته کند، قرآن می‌فرماید از زمانی که از درب خانه بیرون می شود تا هنگامی که بازگردد مورد لعن و نفرین فرشتگان قرار می‌گیرد.

*حکم دوستی با اهل سنت و یا با دیگر ادیان چیست؟

در دوستی‌ها، فرقی بین شیعه و سنی و دیگر ادیان الهی وجود ندارد.

*منظور از دوستی‌های حلال چیست؟

ما بین دو فرد نامحرم دوستی حلال نداریم.

*برای کسانی که شرایط ازدواج فراهم نیست، چه کاری را باید انجام بدهد؟

اگر می‌توانند ازدواج کنند و به تعویق نیاندازد، اما اگر هیچ گونه شرایط را نداشته باشند می‌توانند ازدواج موقت داشته باشند. البته بهترین راه و آن چیزی که در اسلام سفارش شده خویشتنداری و روزه داری و غلبه بر غریزه جنسی است.

*دوستی قبل از ازدواج و قبل از خواستگاری حکمش چیست؟

قبل از ازدواج در حد آشنایی و اگر تصمیم قطعی برای ازدواج وجود دارد با شرایط خاص می‌توانند همدیگر را ببینند. اما اگر قصد ازدواج ندارند و نیت سوء درمیان است، این رابطه جایز نیست.
 

موضوعات: دانستنی ها
[سه شنبه 1396-12-15] [ 02:10:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  نسخه طلایی امام محمدباقر (ع) برای درمان ناباروری ...

از محضر آیت الله بهجت (ره) پرسیده شد : برای زن و شوهری که بچه دار نمی شوند چه توصیه ای دارید ؟

نسخه طلایی امام محمدباقر (ع) برای درمان ناباروریبه گزارش افکار نیوز ، از محضر آیت الله بهجت (ره) پرسیده شد : برای زن و شوهری که بچه دار نمی شوند چه توصیه ای دارید ؟

 امام محمدباقر (علیه السلام) می فرمایند : به مدت سه روز بعد نماز  صبح و عصر هفتاد مرتبه سبحان الله و هفتاد مرتبه  استغفرالله .

 ده مرتبه ( استغفروا ربکم انه  کان غفارا ، یرسل السماء علیکم مدارا و یمدد کم باموال و بنین و یجعل لکم جنات و یجعل لکم انهارا ) ‌سوره نوح آیات ۱۰و۱۱و۱۲ بخوانید.

 سپس شب سوم انشاالله فرزندی بوجود  می آید .

 منبع : پرسشهای شما و پاسخهای آیت الله بهجت ص۱۱۱و۱۱۲

موضوعات: دانستنی ها
[جمعه 1396-12-04] [ 03:06:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  توصیه های شهاب مرادی برای دختران مجرد ... ...
حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان با اشاره به مشکلات دختران برای ازدواج در سن بالا، هشت راهکار را برای حل این مشکل ارائه کرد.
 
به گزارش مهر، چندی قبل دختر جوانی که به دلیل ازدواج نکردن تا سن 37 سالگی با مشکلاتی رو به رو شده بود، با مطرح کردن مشکلاتش در سایت حجت الاسلام شهاب مرادی درخواست کرد او را برای حل مشکلش راهنمایی کند. جالب توجه است که این پیام 118 هزار و هفتصد و بیست و نهمین پیامی است که این صاحبنظر مورد توجه جوانان دریافت کرده است.  
 
این دختر جوان در نامه خود اعلام کرده بود، دختري ۳۷ ساله و مجرد، داراي بالاترين مدرک تحصيلي از بهترين دانشگاه کشور، دارای يک شغل خيلي خوب دارم و استقلال مالي در زندگي هستم. با پدرو مادر پيرم زندگي ميکنم و از نظر خانوادگي زندگي سطح متوسط رو به پاييني داريم. خانواده اي مذهبي و مقيد دارم هيچگاه در رفتار و گفتار و ظاهر به طريقي عمل نکردم که جلوه گري باشد…
 
از زمان دبيرستان خواستگاراني داشتم ولي به دلايل زير هنوز ازدواج نکردم:
 
*اوايل مي گفتم مي خوام برم دانشگاه و رد مي کردم.
 
*کمي بعد تر به دلايل بچه گانه آنها را رد مي کردم .
 
*چند سال بعد جدي تر به مساله ازدواج فکر کردم اما خيلي از آنها از نظر معيارهاي اصلي و مهم با من همخوان نبودند.
 
* مواردي هم بودند که خودشان ديگر پيگيري نمي کردند.
 
*کمي که سنم بالاتر رفت تعداد خواستگارها کم شد.
 
الان خيلي احساس تنهايي مي کنم و واقعا نياز عاطفي دارم که ازدواج کنم اما نمي توانم از معيارهايم پايين بيايم که مهمترين آنها ايمان، شخصيت، اخلاق، تطابق فرهنگي، تناسب سني و تا حدودي تحصيلي، مجرد بودن و خانواده خوب داشتن است.
 
شما راهنمايي کنيد چه کنم. من که به عنوان يک خانم نمي توانم پا پيش بگذارم و خودم دنبال همسر بگردم حتي غرورم اجازه نمي دهد با کسي از اطرافيان مطرح کنم و مثلا بگويم مورد مناسب مي شناسند يا خير، عزت نفسم چه مي شود؟ پس چه کنم؟ 
 
همسريابي اينترنتي را هم با توجه به پيامدهاي احتمالي کار درست و معقولانه اي نمي دانم اگر چه از سر استيصال چند بار اين فکر به ذهنم رسيده… نظر شما چيه؟ در هر حال بگوييد چه کنم؟

 

ادامه »

موضوعات: اخلاقی, روانشناسی اسلامی, دانستنی ها
[پنجشنبه 1396-10-07] [ 09:19:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  برخی از علل بی غیرتی در جوامع امروزی ...

چرا امرزه بی غیرتی ها در جوامع ما زیاد شده است .

یکی از صفات بارز خداوند متعال غیور است . و این فضلیه مبارک را دروجود انسان به ودیعه گذاشته است . در احادیث قدسی به ما رسید است که بوی بهشت بانصد سال میرود و در مشام بی غیرت نمی رسد .

برخی از علل بی غیرتی :

1 . گوش دادن به غنا ، امام راحل نیز در چهل حدیث خود مشروحا مرقوم فرموده است . که از ویژگی های غنا و آهنگ های طرب انگیز کاهش غیرت است

2 . ارتکاب اعمال گناهی که برای دیگران ملازم غیرت می باشد . برای مثال نگاه کردن به نامحرم که ناموس و محل غیرت برای دیگران (و خود) محسوب می گردد انسان را بی غیرتی نسبت خانواده و ناموس خود سوق می دهد لذا انسان باید حریم نامحرم را رعایت کند .

3 . انسان باید بنگرد که چه چیزی می خورد . امروزه برخی از فراورده هایی که در خارج از کشورمان تولید می گردد و یا ماده اولیه آن از خارج تهیه می گردد ، از گوشت خوک تهیه می گردد و از آثار آن بی غیرتی است . پس مواظب باشیم چه چیزی می خوریم که باسد حلال و طیب باشد هرچند همه حلال ها طیب نسیتند شاید مثل نوشابه ها پفک ها و…

و خیلی از علل دیگر .

نوشته شده توسط : محبوبه رحیمی

موضوعات: بصیرت, مذهبی, اخلاقی, دانستنی ها, تغذیه اسلامی
[سه شنبه 1396-10-05] [ 01:29:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  چرا نباید در خانه کفش پوشید ...

در حالی که کاملا واضح و مشخص است که منافذ کفش‌ها را به سختی می‌توان کاملا تمیز کرد، اما شاید متوجه نشوید که میزان کثیفی آنها چقدر است. محققان طی تحقیقاتی توانستند میزان دقیق این کثیفی را مشخص کنند.
محققان معتقدند تنها در یک جفت کفش، به طور متوسط حدود ۴۲۱۰۰۰ واحد باکتری وجود دارد، از جمله باکتری ای.کولی (که جزو باکتری‌هایی است که مسبب عفونت‌های روده‌ای و مجاری ادراری، مننژیت و بیماری اسهالی می‌شود)، و ذات‌الریه کلبسیا (که یکی از علل شایع عفونت خونی است).
دکتر چارلز گربا، میکروب‌شناس و استاد دانشگاه می‌گوید: «میزان شیوع باکتری کلیفرم و ای.کولی در سطح بیرونی کفش‌ها نشان‌دهنده تماس مداوم با موادی از خانواده مدفوع است که اکثرا به خاطر زمین مکان‌های عمومی و رستوران‌ها و یا تماس با مدفوع حیوانات در فضای خارجی به آن می‌چسبد. در این تحقیقات مشخص شد باکتری‌ها می‌توانند تا مسافت‌های طولانی با شما همراه بوده و به داخل خانه منتقل شود.»
با این همه، اصلا جای ترس نیست. لازم نیست تا کل کف خانه‌تان را مجددا عوض کنید. بهتر است کفش‌تان را با مواد شوینده به خوبی بشوئید که تا ۹۰ درصد یا بیشتر میزان باکتری‌ها را کمتر کرده و کف خانه‌تان را همواره تمیز نگه دارید.

منبع : سایت شهر خبر

موضوعات: دانستنی ها
[پنجشنبه 1395-05-14] [ 12:44:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  دروسی از امام حسین (علیه السلام) ...

1- روش پند دادن گناهکاران

جوانی خدمت امام حسین علیه السلام رسید و گفت، من مردی گناهکارم و نمی توانم خود را در انجام گناهان باز دارم، مرا نصیحتی فرما.

قال الامام الحسین علیه السلام:

«افعل خمسة اشیاء و اذنب ما شئت، فاول ذلک: لا تاکل رزق الله و اذنب ما شئت، و الثانی: اخرج من ولایة الله و اذنب ما شئت، و الثالث: اطلب موضعا لا یراک الله و اذنب ما شئت، و الرابع: اذا جاء ملک الموت لیقبض روحک فادفعه عن نفسک و اذنب ما شئت، و الخامس: اذا ادخلک مالک فی النار فلا تدخل فی النار و اذنب ما شئت.» (1)

امام حسین علیه السلام فرمود:

«پنج کار را انجام بده و آنگاه هر چه می خواهی گناه کن.

اول: روزی خدا را مخور و هر چه می خواهی گناه کن.

دوم: از حکومت خدا بیرون برو و هر چه می خواهی گناه کن.

سوم: جایی را انتخاب کن تا خداوند تو را نبیند و هر چه می خواهی گناه کن.

چهارم: وقتی عزرائیل برای گرفتن جان تو آمد او را از خود بران و هر چه می خواهی گناه کن.

پنجم: زمانی که مالک دوزخ تو را به سوی آتش می برد در آتش وارد مشو و هر چه می خواهی گناه کن.»

جوان اندکی فکر کرد و شرمنده شد و در برابر واقعیت های طرح شده چاره ای جز توبه نداشت.
2- اقسام جهاد

جهاد در راه خدا یکی از ارزشمندترین عمل ها نزد پروردگار است که شرافت مسلمانان و تداوم اسلام به آن بستگی دارد اما این حقیقت را هم باید دانست که جهاد دارای اقسام گوناگون است.

قال الامام الحسین علیه السلام:

«الجهاد علی اربعة اوجه: فجهادان فرض، و جهاد سنة لایقام الا مع فرض، و جهاد سنة.

فاما احد الفرضین فجهاد الرجل نفسه عن معاصی الله، و هو من اعظم الجهاد و مجاهدة الذین یلونکم من الکفار فرض.

و اما الجهاد الذی هو سنة لایقام الا مع فرض، فان مجاهدة العدو فرض علی جمیع الامة. لو ترکوا الجهاد لاتاهم العذاب، و هذا هو من عذاب الامة و هو سنة علی الامام، ان یاتی العدو مع الامة فیجاهدهم.

و اما الجهاد الذی هو سنة فکل سنة اقامها الرجل و جاهد فی اقامتها و بلوغها و احیائها، فالعمل و السعی فیها من افضل الاعمال; لانها احیاء سنة و قد قال رسول الله صلی الله علیه و آله: من سن سنة حسنة فله اجرها و اجر من عمل بها الی یوم القیامة من غیر ان ینقص من اجورهم شیئا.» (2)

امام حسین علیه السلام فرمود:

«جهاد بر چهار قسم می باشد، دو قسم آن واجب و [دو قسم دیگر] یکی مستحب است که بدون واجب قوام نمی یابد و دیگری مستحب است:

1- یکی از دو جهاد واجب، مبارزه انسان با نفس خویش در ترک گناهان است که از بزرگترین نوع جهاد خواهد بود.

2- و جهاد با کافرانی که بر ضد شما برخواستند.

3- جهادی که مستحب است و برپا نمی شود جز با جهاد واجب، آن جهاد با دشمنان است که بر جمیع مسلمانان واجب است، اگر آن را ترک کنند عذاب الهی آنان را فرا خواهد گرفت، این همان عذابی است که دامن گیر امت اسلام می شود. و این جهاد بر امام مستحب است و آن زمانی است که [دشمن تهاجم کند پس] در کنار مردم با دشمن بجنگد.

4- و آن جهادی که مستحب است، هر گاه مسلمان سنتی [از سول خدا صلی الله علیه و آله یا اسلام] را بر پا دارد و تلاش کند و زحمت بکشد در همگانی شدن و زنده ماندن آن، پس عمل او، و تلاش او از بهترین اعمال است; زیرا زنده کردن سنت اسلامی است. که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:

هر کس سنت نیکوئی را پایه ریزی کند پاداش آن و پاداش هر کس به آن عمل کند تا روز قیامت به این شخص داده خواهد شد. بدون این که از اجر کسانی که آن را انجام می دهند چیزی کاسته شود.
3- اقسام عبادت

می دانیم همه آنان که به سوی خدا می روند و به پرستش و عبادت روی می آورند دارای انگیزه یکسانی نیستند، باید دید برترین آن ها کدامند؟

قال الامام الحسین علیه السلام:

«ان قوما عبدوا الله رغبة فتلک عبادة التجار و ان قوما عبدوا الله رهبة فتلک عبادة العبید، و ان قوما عبدوا الله شکرا فتلک عبادة الاحرار، و هی افضل العبادة.» (3) ×

امام حسین علیه السلام فرمود:

«همانا مردمی خدا را برای شوق بهشت پرستش می کنند که این پرستش تجار است.

و همانا مردم دیگری خدا را از روی ترس می پرستند که این پرستش بردگان است.

و همانا مردمی خدا را از روی شکر و سپاس عبادت می کنند که این عبادت آزادگان است و این نوع پرستش والاترین نوع عبادت است.»

پی نوشت ها:

1) بحارالانوار، ج 78، ص 126، حدیث 7; جامع الاخبار، ص 359، حدیث 1001.

2) جعفریات، ص 77; تحف العقول، ص 173; خصال، ج 1، ص 240; بحارالانوار، ج 100، ص 23، حدیث 5.

3) تحف العقول، ص 175; بحارالانوار، ج 78، ص 117، حدیث 5 و اعیان الشیعه، ج 1، ص 620.

× - فرهنگ سخنان امام حسین علیه السلام، محمد دشتی.

منبع : دروسی از امام حسین (علیه السلام) / پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه

موضوعات: دانستنی ها
[پنجشنبه 1395-02-23] [ 05:02:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  هشتگ چیست ؟ و چگونه از آن استفاده کنیم ؟ ...

بنابر تعریف های ارائه شده هشتگ # یک نماد پیشوندی و یکی از تگ های ابرداده است. اگربخواهیم هشتگ را به زبان ساده تر تعریف کنیم، برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان بکار می رود.
برای مثال پس از صحبت های جنجال برانگیز بنیامین نتانیاهو درباره ممنوعیت پوشیدن شلوار جین در ایران، کابران برای رساندن صدای اعتراض خود به جامعه جهانی عکس های خود با شلوار جین را در شبکه های اجتماعی پست کرده و از کلمه کلیدی#jeans استفاده کردند. حال شما با کلیک بر روی این هشتگ می توانید همه پست های ارسال شده در خصوص این موضوع از کاربران سراسر جهان را به سادگی و بدون اتلاف وقت مشاهده کنید.
هشتگ ابزاری برای دسته‌بندی چنین پیام‌هایی فراهم می‌کند، تا افراد بتوانند آن هشتگ را جستجو کنند و مجموعه‌ای از پیام‌هایی را که شامل آن هستند به دست آورند. عموماً کلیدی‌ترین کلمه‌ مربوط به آن موضوع را با علامت هشتگ همراه کنند. این همراه کردن با استفاده از علامت # قبل از کلمه مورد نظر، انجام می‌شود. در نامگذاری هشتگ می‌توانید از حروف، اعداد و علایم مجاز استفاده کنید اما علامت‌هایی مانند $ یا % غیرمجاز می‌باشند و به شما اجازه نامگذاری نمی‌دهند.
هشتگ اولین بار به وسیله توئیتر ایجاد شد و پس از آن توسط بسیاری از شبکه های اجتماعی از جمله گوگل پلاس، فیسبوک، فیلکر، اینستاگرام، فرندفید، یوتیوب و پینترست مورد استفاده قرار گرفت.
به طور کلی می توان مزایای هشتگ را اینگونه برشمرد:

مطالب گذاشته شده در هشتگ را همه می‌توانند مطالعه کنند و دیگر نیازی نیست هر شخصی مطلب را جداگانه به اشتراک بگذارد.
با مراجعه به هشتگ، نیازی به جستجوی موضوعتان نیست، می‌توانید مطالب گوناگون را مطالعه کنید.
همچنین در جستجوی گوگل می‌توانید هشتگ مورد نظر را نوشته و مطالب مربوطه را مطالعه کنید.

شما می توانید در سایت های hashtags.org و wthashtag.com هشتگ های رایج و پربیننده را مشاهده کرده و اطلاعات بیشتری درخصوص معنی و چگونگی استفاده از آنها کسب کنید.

منبع : هشتگ چیست ؟ و چگونه از آن استفاده کنیم ؟ / باشگاه خبرنگاران جوان

موضوعات: دانستنی ها
[جمعه 1395-02-17] [ 06:45:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت