بصیرت سرا
ولا یحمل هذه العَلَم الا اهل البصر و الصبر




فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31




جستجو





رتبه


 
  برخی از علل بی غیرتی در جوامع امروزی ...

چرا امرزه بی غیرتی ها در جوامع ما زیاد شده است .

یکی از صفات بارز خداوند متعال غیور است . و این فضلیه مبارک را دروجود انسان به ودیعه گذاشته است . در احادیث قدسی به ما رسید است که بوی بهشت بانصد سال میرود و در مشام بی غیرت نمی رسد .

برخی از علل بی غیرتی :

1 . گوش دادن به غنا ، امام راحل نیز در چهل حدیث خود مشروحا مرقوم فرموده است . که از ویژگی های غنا و آهنگ های طرب انگیز کاهش غیرت است

2 . ارتکاب اعمال گناهی که برای دیگران ملازم غیرت می باشد . برای مثال نگاه کردن به نامحرم که ناموس و محل غیرت برای دیگران (و خود) محسوب می گردد انسان را بی غیرتی نسبت خانواده و ناموس خود سوق می دهد لذا انسان باید حریم نامحرم را رعایت کند .

3 . انسان باید بنگرد که چه چیزی می خورد . امروزه برخی از فراورده هایی که در خارج از کشورمان تولید می گردد و یا ماده اولیه آن از خارج تهیه می گردد ، از گوشت خوک تهیه می گردد و از آثار آن بی غیرتی است . پس مواظب باشیم چه چیزی می خوریم که باسد حلال و طیب باشد هرچند همه حلال ها طیب نسیتند شاید مثل نوشابه ها پفک ها و…

و خیلی از علل دیگر .

نوشته شده توسط : محبوبه رحیمی

موضوعات: بصیرت, مذهبی, اخلاقی, دانستنی ها, تغذیه اسلامی
[سه شنبه 1396-10-05] [ 01:29:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  اصول تغذیه در اسلام 2 ...

چه غذایی بخوریم ؟

عـده ای به رژیم گوشتخواری عقیده دارند، هر چند این رژیم بطور مطلق وجود ندارد ولی طرفدارانی دارد.

عده ای بر گیاه خواری پای می فشرند و معتقدند انسان گیاه خوار آفریده شده است .

ولی در آمـوزه هـای دیـنی هیچ یک از این نظریات به تنهایی پذیرفته نیست . اسلام بر اسـاس ‍ نـیـاز انـسـان و بـا تـوجـه بـه مـحـیـط، سـن ، شـغـل و… بـرای سـبـد غـذایـی او برنامه داده و با تعیین ملاک ها استفاده از همه گروههای غـذایـی را بـا اولویـت دادن به برخی گروههای غذایی توصیه کرده است . چه آن دسته غـذاهـایـی کـه پـس از آفـریـنـش ، طبیعی و دست نخورده وارد بدن می شوند. مانند میوه ها، سـبـزی هـا و چـه فـراورده هـای غـذایـی کـه بـا دست بشر تغییراتی پیدا کرده اند. مانند غذاهای گوشتی ، لبنیات ، پخت غذاها.

ادامه »

موضوعات: تغذیه اسلامی
[جمعه 1396-10-01] [ 02:19:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  هدف از آفرینش انسان از دیدگاه قرآن و عقل ...

در این متن می خواهیم هدف از آفرینش انسان از منظر قرآن و عقل مورد بررسب قرار دهیم  .


1. هدف فاعل يا هدف فعل: يكي از مسائل اساسي كه هميشه براي بشر مطرح بوده و هر انسان عاقل و متفكر پيوسته در انديشه پاسخ به آن است، هدف زندگي است، يعني انسان براي چه آفريده شده، براي چه زندگي مي‌كند.

سوال «هدف از خلقت چيست» يك وقت به اين معناست كه هدف خالق از خلقت چيست، يعني خالق چه انگيزه‌اي دارد و چه چيز عامل و باعث و محرّك او براي خلقت است، اين چيزي است كه خلقت نمي‌تواند باين معنا هدف داشته باشد، اين مستلزم نقص و كمبود فاعل (خداوند) است. يعني اين گونه هدفداري تنها در فاعل‌هاي بالقوه و در مخلوقات صادق است، و در خالق هستي، يعني خداوند، مورد و مصداق ندارد؛ چون اين‌گونه هدف داشتن‌ها برمي‌گردد به استكمال يعني فاعل با كار خود مي‌خواهد به چيزي و كمالي كه ندارد برسد.

ادامه »

موضوعات: مذهبی, قرآن, تغذیه اسلامی
 [ 02:02:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت