بصیرت سرا
ولا یحمل هذه العَلَم الا اهل البصر و الصبر




اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        




جستجو





رتبه


 
  اهمیت سکوت از دیدگاه امام موسی کاظم علیه السلام ...

امام کاظم علیه السلام فرمودند:
 
دَلِیلُ الْعَاقِلِ التَّفَکُّرُ وَدَلِیلُ التَّفَکُّرِ اَلصَّمْتُ؛
 
 

نشانه عاقل، فکر کردن و نشانه فکر کردن، سکوت است.
 
بحارالانوار، ج 78، ص 300.
 
شرح حدیث:

امام على (علیه السلام) فرمودند: «بسیار خاموشى برگزین تا فکرت زیاد شود و عقلت نورانى گردد و مردم از دست تو سالم بمانند».{1}

سکوت و بهشت
سکوت سبب نجات از بسیارى از گناهان مى شود، درنتیجه کلید ورود به بهشت است. چنان که در حدیثى از پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله) مى خوانیم که مردى نزد آن حضرت آمد (و طالب سعادت و نجات بود) پیغمبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: آیا تو را به چیزى راهنمایى کنم که خدا به وسیله آن تو را وارد بهشت مى سازد؟ عرض کرد: آرى اى رسول خدا! پیامبر (صلی الله علیه و آله) دستور به انفاق و یارى مظلوم و کمک ازطریق مشورت داد، و بعد فرمودند: «فَاصْمُتْ لِسانَکَ اِلاَّ مِنْ خَیْرٍ؛ سکوت اختیار کن جز از نیکى ها» و در پایان افزودند: «هرگاه یکى از این صفات در تو باشد، تو را به سوى بهشت مى برد».{2}

ادامه »

موضوعات: مذهبی, اخلاقی, حدیث
[شنبه 1400-11-30] [ 02:46:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  حکمت | جلوی گناهان اجتماعی رو باید گرفت / استاد عالی ...

 

منبع : سایت راسخون

موضوعات: بصیرت, مذهبی, داستان, اخلاقی
 [ 02:32:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  با دختر نوجوان شلخته ام چطور رفتار کنم؟ ...

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 38 ساله )

سلام ، وقت بخیر ،
من یه مادر 38 ساله هستم ، و‌یک دختر 12ساله دارم . مشکلم اینه که نمی دونم باید دیگه چطور با دخترم برخورد کنم . دخترم هر چی که میگذره بی نظم تر میشه ، هم توی کارهاش و هم توی درساش، البته توی فعالیت های هنری و … کلاس خیلی فعاله ، ولی موقع خواندن درس تفره میره، همش براش برنامه ریزی می کنم ، میگم‌خداقل هر درست رو 20 دقیقه هم که شده بخون ، بعد برو سراغ بازی یا کاردستی و یا …
اتاقش هم اکثرا ریخت و پاشه، عادت ندارم چیزی رو که استفاده کرد سر جاش بزاره، همش میگه باشه چشم‌، ولی خبری نیست که نیست ، من هم باهاش مهربونم هستم ولی خوب بعضی وقتها که تذمرهام زیاد میشه و نتیجه درس و یا کارهاشون میبینم عصبانی میشم یا داد میزنم سرش و یا یه تشر ، امروزم خیلی عصبانیم کرد با ادا دراوردنش ، منم زدمش ?

ادامه »

موضوعات: اخلاقی
[جمعه 1400-11-29] [ 02:18:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  این رجبیون ...

سسخنرانی زیبا در خصوص ماه مبارک رجب

 

منبع : انصار کلیپ

موضوعات: بصیرت, مذهبی, اخلاقی, مناسبت, کلیپ
[یکشنبه 1400-11-17] [ 04:41:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  راههای جلب محبت دیگران ...

سه مورد مهم در جلب محبت


امام جواد (علیه السلام) می فرماید: «سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، همدردی در مشکلات آن ها، همراه و همدم شدن با معنویات»
این موارد برای همه انسان ها ، مخصوصا برای انسان مسلمان که باید الگوی همه باشد؛ ضروری است.
کمتر کسی منکر همدردی با مردم در مشکلاتشان، و رعایت انصاف در معاشرت با مردم می شود و بر کمتر کسی پوشیده است، ولی دو عامل اولی ، زمانی به نتیجه مطلوب می رسند که با توجه به  فقره ی سومی، به جا آورده شوند.
در جامعه مشاهده می شود که نبود این فقره ی سومی، به بسیاری از روابط انسانی لطمه وارد می کند، چه کسانی هستند چنان نسبت به هم محبت می ورزند که انسان به حال آنها غبطه می خورد، ولی با کمال تاسف، این دوستی ها لحظه ای هستند، چون به خاطر سود شخصی، صورت می گیرد.
شاید بتوان گفت: کسی که محبت دنیا را به سمت خودش جلب کرده باشد، نحوه برخورد او با دیگران ، تابع منافع است، هر جا منافعش محفوظ باشد؛ در مردمداری و محبت به دیگران، سنگ تمام گذاشته و هر جا منافعش در خطر باشد؛ حتی دوستانش را هم فدا می کند. چه زیبا امام سجاد (علیه السلام) می فرماید که: «ریشه همه  خطاها (و بدی ها)، دلبستگی به دنیا است»

ادامه »

موضوعات: مذهبی, اخلاقی, حدیث
[شنبه 1400-11-16] [ 08:07:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  داستان عجیب ابن سیرین - استاد رائفی پور ...

داستان عجیب ابن سیرین - استاد رائفی پور

موضوعات: مذهبی, اخلاقی, کلیپ
[دوشنبه 1400-11-11] [ 07:56:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  چرا نظام سلطه با «حجاب» دشمن است؟ ...

 حیا و حجاب، دو عنصرمهم هویتی زن مسلمان ایرانی است. نظام سلطه همواره تلاش داشته با حذف این دو عنصر، زن و مرد را درگیر نفسانیات کرده و و به دنبال آن اندیشه و تفکر انقلابی را از جوامع گرفته و بتواند سلطه نرم خود را برکشورها بگستراند. رهبرانقلاب در این خصوص میفرمایند: «استعمارگران از قرنهای شانزده و هفده که وارد سرزمینهای شرق- از جمله سرزمینهای اسلامی- شدند، برای اینکه بتوانند کاملا کمند اسارت را به دست و پای این ملتها ببندند و اسیرشان بکنند، شروع کردند آن‌ها را نسبت به گذشته‌ی خود، نسبت به داشته‌های خود، نسبت به مذهب خود، نسبت به آداب خود و نسبت به لباس خود بدبین کردن… یعنی دینش را، اخلاقش را، لباسش را، خطش را، گذشته‌اش را و مفاخرش را کنار بگذارد و فراموش بکند، اما فرهنگ غربی، آداب غربی، رسوم غربی، تفکر غربی و روش و منش غربی را بپذیرد»(۱۳۸۸/۰۲/۲۲). بخش زن، خانواده و سبک زندگی پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در همین رابطه گفتاری از خانم دکتر رقیه فاضل، دانش آموخته مدیریت آموزشی در موضوع دشمنی نظام‌سلطه با حجاب منتشر می‌کند.

ادامه »

موضوعات: مذهبی, اخلاقی, احکام
[یکشنبه 1400-11-10] [ 06:48:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  با چه دعاهای ازدواج موفق میسر می شود ...

ائمه معصوم(ع) در روایات متعددی ما را به دعا کردن و نماز خواندن برای دست یافتن به یک ازدواج موفق توصیه و سفارش نموده‏ اند. 1- امام علی(ع) در روایتی می فرمایند:

هر کس قصد ازدواج داشته باشد دو رکعت نماز گذارد و در هر رکعت پس از حمد سوره یاسین بخواند و پس از اتمام نماز حمد و ثنای پروردگار گذارد. به علاوه، این دعا را نیز در قنوت نماز و بعد از هر نماز، در سجده و یا هر وقت دیگر زیاد بخوانید: «اللهم اَغنِنی بِحلالِکَ عَن حَرامِک و بِطاعَتِکَ عَن مَعصیتِک»؛ « خدایا مرا بی نیاز کن با حلالت از حرامت و با فرمانبرداری ات از نافرمانیت». برخی از بزرگان توصیه کرده اند این دعا 114 مرتبه در یک مکان مقدس مانند مسجد یا زیارتگاه خوانده شود.

دعای ازدواج

ادامه »

موضوعات: اخلاقی
[پنجشنبه 1400-11-07] [ 04:52:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  موفقیت حتمی با این ۳ راهکار قرآنی ...
در زندگی خود برای موفقیت و رسیدن به اهدافمان، نیازمند به یک مدیریت قوی هستیم که قرآن کریم برای یک مدیریت خوب، چند ویژگی را بیان فرموده است.

به گزارش کارگرآنلاین، اگر انسان بتواند زندگی خود را به خوبی مدیریت کند، و در همه دوران‌های زندگی، چه در جوانی و چه موقع تشکیل خانواده و …، بتواند با کمترین امکانات، بهترین بهر مندی را داشته باشد، می‌تواند تمامی موانع را از سر راه خود بردارد، و به یک زندگی متعادل و نسبتا خوب داشته باشد.

ادامه »

موضوعات: اخلاقی
[چهارشنبه 1400-11-06] [ 09:22:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  ویژگی های فردی حضرت امام خمینی (س) ...
نام امام خمینی(ره) در میان تمامی ملت های آزاده جهان زنده و جاوید است - ایرنا

امام خمینی (س) به بسیاری از رشته های ورزشی علاقمند بودند ولی رشته خاصی را ترجیح نمی دادند. از جمله ورزشهایی که حضرت امام، خود بیشتر به آن اشتغال داشتند، می توان به کوهنوردی، فوتبال در سنین نوجوانی، شنا، ژیمناستیک، پرش طول و ارتفاع و ورزشهای باستانی و کشتی در سنین جوانی اشاره کرد. اما وقتی پا به سن گذاشتند، بیشتر به کوهنوردی و پیاده روی می پرداختند و هیچ گاه به خاطر برنامه ای، از ورزش نمی گذشتند.

 

۱ـ وقت شناسی و نظم در امور

از آنجایی که انسان موجودی است با گرایشهای گوناگون و این گرایشها در جامعه بشری در تصادم و ناسازگاری اند، آنچه می تواند انسان را از این تنش نجات بخشد، وفاداری و عمل به قانون و ارج نهادن به حقوق دیگران است. امام علی (ع) می فرمایند:«أفضَلُ الأدَب أن یقف الإنسان عندَ حَدِّهِ ولا یتعدّی قدره»؛ [۱] برترین ادب آن است که انسان بر حدّ خویش بایستد و از اندازه خود فراتر نرود.

امام خمینی (س) ساعات شبانه روز خود را تقسیم بندی کرده بودند و ساعت عبادت، استراحت، مطالعه، رفت و آمد و … ایشان مشخص بود و این تقسیم و برنامه ریزی، مبنای تنظیم برنامه خانواده امام نیز شده بود. توجه در رفتار و عملکرد امام، نشان می دهد که ایشان در تمام امور، بسیار به رعایت نظم مقید بودند و با نظم و برنامه خاصِّ از پیش معیّن شده، کارهای خود را انجام می دادند. ذکر چند خاطره در این زمینه، خالی از لطف نیست:

۱ـ زمانی که ایشان برای وضو گرفتن (تجدید وضو) از اتاق مطالعه بیرون می آمدند، خدمتکار متوجه می شد که وقت طبخ برنج است و (اگر ناهار برنج داشتند) به آشپزخانه رفته و اجاق را روشن می کرد؛ یعنی ساعت وضو گرفتن امام نیز وقت مشخصی داشته است. [۲]

۲ـ ایشان حتی برای زمانهای کوتاه قبل از شام یا ناهار یا قبل از اخبار، برنامه داشتند تا مبادا این زمان به بطالت بگذرد. نقل شده است: زمانی امام را برای صرف شام صدا زدند، ایشان فرمودند: «هنوز ده دقیقه به وقت شام مانده». [۳] این مسأله بیانگر آن است که نظم امام در دیگران و امور خانه، تأثیرگذار بوده است.

۳ـ قدم زدن امام نیز از نظم و وقت معینی برخوردار بود. زمانی که ایشان فضای مناسبی برای قدم زدن نداشتند، از پشت بام یا همان فضای کوچک استفاده می کردند.حجت الاسلام و المسلمین نصرالله شاه آبادی نقل می کنند: «منزل امام در نجف یک خانه کوچک ۴۵ متری بود و ایشان برای قدم زدن، هر روز نیم ساعت قبل از غروب به پشت بام رفته و آنجا مشغول قدم زدن می شدند؛ زیرا حیاط کوچک بود و جای قدم زدن نداشت». [۴]

ساعات شبانه روز امام چنان تقسیم بندی شده بود که اهل خانه بدون این که ایشان را ببینند، می دانستند ایشان در فلان ساعت، مشغول چه کاری هستند.نظم و انضباط امام را می توان در دو بُعد فکری و عملی مشاهده کرد. ایشان از نظم فکری بالایی برخوردار بود و در طول زندگی پر بار خویش، هیچ گاه دچار حتی کمترین تزلزل فکری و عقیدتی نشد.

امام ضمن دستیابی به اصول متین و قطعی دین مبین اسلام در ابعاد گوناگون، همواره بر پیاده کردن آنها پافشاری می کردند و هرگز در راه خویش ـ که صراط مستقیم بود ـ گرفتار شک و تردید نمی شدند. دقت در برنامه ها و سخنان امام، از آغاز تا پایان، این مسأله را مسلم می سازد که ایشان خط مشی مشخصی را در زندگی، پی گرفته و از آن پیروی کرده است. [۵]

ادامه »

موضوعات: داستان, اخلاقی
[جمعه 1400-03-14] [ 03:04:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  راههای باطل کردن سحر و جادو ...
ابزاری که شیطان با آن هر بلایی سر انسان می‌آورد/ راه نجات | خبرگزاری فارس
 

 

حقایق سحر در قرآن
سحر در لغت به معنای انجام کاری باطل است که به شکل حق درآمده که به آن خدعه نیز گفته می شود. همچنین به هر چیزی که سبب آن پنهان و دقیق و ظریف باشد، اطلاق می گردد.

سحر در اصطلاح، مجموعه باورها، اعمال، فنون و روش هایی است که گمان می رود می توان با بکارگیری آن شرایط طبیعی و فراطبیعی را دگرگون نمود و بدین ترتیب به اهدافی دست یافت. در قرآن کریم 66 آیه به سحر و ساحری اختصاص دارد.

خداوند در آیه 102 سوره بقره پرده از این کار زشت برداشته به نحوی که جادوگری را کار شیطان و دوستان شیطان و کار کسانی می داند که پیرو شیطان هستند و جادوگر را کافر می داند.

«وَ اتَّبَعُواْ مَا تَتْلُواْ الشَّیَاطِینُ عَلیَ مُلْکِ سُلَیْمَنَ وَ مَا کَفَرَ سُلَیْمَنُ وَ لَاکِنَّ الشَّیَطِینَ کَفَرُواْ یُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَ مَا أُنزِلَ عَلیَ الْمَلَکَینْ ِ بِبَابِلَ هَرُوتَ وَ مَرُوتَ

وَ مَا یُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتیَ یَقُولَا إِنَّمَا نحَْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَکْفُرْ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا یُفَرِّقُونَ بِهِ بَینْ َ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ وَ مَا هُم بِضَارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَ یَتَعَلَّمُونَ

مَا یَضُرُّهُمْ وَ لَا یَنفَعُهُمْ وَ لَقَدْ عَلِمُواْ لَمَنِ اشْترََئهُ مَا لَهُ فیِ الاَْخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ وَ لَبِئْسَ مَا شَرَوْاْ بِهِ أَنفُسَهُمْ لَوْ کَانُواْ یَعْلَمُون.»

و آنچه را که شیطان [صفت ]ها در سلطنت سلیمان خوانده [و درس گرفته ]بودند، پیروی کردند؛ و سلیمان کفر نورزید، لیکن آن شیطان [صفت ]ها به کفر گراییدند که به مردم سحر می آموختند؛ و [نیز از]آنچه بر آن دو فرشته، هاروت و ماروت، در بابِل فرو فرستاده شده بود [پیروی کردند]،

با اینکه آن دو [فرشته ]هیچ کس را تعلیم [سحر]نمی کردند مگر آنکه [قبلًا به او]می گفتند:«ما [وسیله ]آزمایشی [برای شما]هستیم، پس زنهار کافر نشوی.» و [لی ]آن ها از آن دو [فرشته ]چیز هایی می آموختند که به وسیله آن میان مرد و همسرش جدایی بیفکنند. هر چند بدون فرمان خدا نمی توانستند به وسیله آن به احدی زیان برسانند؛

و [خلاصه ]چیزی می آموختند که برایشان زیان داشت، و سودی بدیشان نمی رسانید؛ و قطعاً [یهودیان ]دریافته بودند که هر کس خریدار این [متاع ]باشد، در آخرت بهره ای ندارد. و که چه بد بود آنچه به جان خریدند- اگر می دانستند.

این آیه از سحر و جادوگری در میان مردم بابل سخن می گوید و شاید تنها آیه ای است که به تاثیر داشتن سحر اشاره می کند، آنجا که بیان می کند ساحران بین زن و شوهر جدایی می انداختند. به همین دلیل برخی علما سحر بیان شده در این آیه را سحر موثر خوانده اند.

قرآن خواندن

دعاهای موثر و مجرب برای باطل کردن سحر
1. حاج شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان از امیرالمونین علی(ع)نقل نموده است:

جهت باطل کردن سحر این جملات را بنویسید و همراه خود داشته باشید:

«بِسمِ الله وَ بِالله، بِسمِ الله وَ ما شاءَالله، بِسم الله لاحَولَ ولاقُوّه الا بالله،

قَالَ مُوسَیٰ مَا جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرُ ۖ إِنَّ اللَّهَ سَیُبْطِلُهُ ۖ إِنَّ اللَّهَ لَا یُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِینَ ﴿سوره یونس، آیه٨١﴾

فَوَقَعَ الْحَقُّ وَبَطَلَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛ فَغُلِبُوا هُنَالِکَ وَانْقَلَبُوا صَاغِرِینَ﴿سوره اعراف، آیه 118 ﴾»

2. از حضرت علی (ع)روایت شده است:

جهت محفوظ ماندن از سحر و جادو، شب ها پس از نماز و روز ها پیش از نماز هفت مرتبه بخوانید:

بِسمِ الله وَ بِالله سَنَشُدُّ عَضُدَکَ بِأَخِیکَ وَنَجْعَلُ لَکُمَا سُلْطَانًا فَلَا یَصِلُونَ إِلَیْکُمَا بِآیَاتِنَا أَنْتُمَا وَمَنِ اتَّبَعَکُمَا الْغَالِبُونَ ﴿سوره قصص،٣٥﴾

3. محمد بن مسلم از امام صادق(ع) نقل کرده است که فرمود:

جهت بطلان سحر، این دعا را بنویسید و همراه خود نگه دارید:

فَلَمَّا أَلْقَوْا قَالَ مُوسَیٰ مَا جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرُ ۖ إِنَّ اللَّهَ سَیُبْطِلُهُ ۖ إِنَّ اللَّهَ لَا یُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِینَ؛ وَیُحِقُّ اللَّهُ الْحَقَّ بِکَلِمَاتِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ ﴿ سوره یونس، آیات82و ٨١﴾

أَأَنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاءُ ۚ بَنَاهَا ﴿سوره نازعات، آیه٢٧﴾ تا آخر آیات سوره نازعات.

در ادامه:

فَوَقَعَ الْحَقُّ وَبَطَلَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛ فَغُلِبُوا هُنَالِکَ وَانْقَلَبُوا صَاغِرِینَ؛ وَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سَاجِدِینَ؛ قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ الْعَالَمِینَ؛ رَبِّ مُوسَیٰ وَهَارُونَ ﴿سوره اعراف، آیات 118 تا 122﴾

ذکر خدا

4. خواندن این آیات از سوره اعراف نیز جهت خنثی کردن اثر سحر وارد شده است:

إِنَّ رَبَّکُمُ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَیٰ عَلَی الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهَارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ ۗ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ ۗ تَبَارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ؛ ﴿٥٤﴾

ادْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْیَةً ۚ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ ﴿٥٥﴾

وَلَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا ۚ إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِیبٌ مِنَ الْمُحْسِنِینَ ﴿٥٦﴾

5. پناه بردن به خداوند (گفتن اعوذ بالله من الشیطان الرجیم) و زیاد خواندن سوره های فلق و ناس؛

6. در صحیفه الرضا از امام رضا(ع) نقل شده است:

به جهت دفع ضرر سحر و بطلان آن دستت را مقابل صورت قرار بده و بخوان:«بِسمِ الله الْعَظیم رَبّ الْعرشِ الْعظیم إلاّ ذَهبت و انْقرضت».

7.علامه کفعمی دعایی به عنوان حدیث قدسی نقل کرده است که خداوند به حضرت محمد(ص) فرمود:

کسی که دوست دارد از سحر در امان باشد، بگوید:

«اللَّهُمَّ رَبَّ مُوسَی وَ خَاصَّهُ بِکَلَامِهِ وَ هَازِمَ مَنْ کَادَهُ بِسِحْرِهِ بِعَصَاهُ وَ مُعِیدَهَا بَعْدَ الْعَوْدِ ثُعْبَاناً وَ مُلَقِّفَهَا إِفْکَ أَهْلِ الْإِفْکِ وَ مُفْسِدَ عَمَلِ السَّاحِرِینَ وَ مُبْطِلَ

کَیْدِ أَهْلِ الْفَسَادِ مَنْ کَادَنِی بِسِحْرٍ أَوْ بِضُرٍّ عَامِداً أَوْ غَیْرَ عَامِدٍ أَعْلَمُهُ أَوْ لَا أَعْلَمُهُ وَ أَخَافُهُ أَوْ لَا أَخَافُهُ فَاقْطَعْ مِنْ أَسْبَابِ السَّمَاوَاتِ عَمَلَهُ حَتَّی تُرْجِعَهُ

عَنِّی غَیْرَ نَافِذٍ وَ لَا ضَارٍّ لِی وَ لَا شَامِتٍ بِی إِنِّی أَدْرَأُ بِعَظَمَتِکَ فِی نُحُورِ الْأَعْدَاءِ فَکُنْ لِی مِنْهُمْ مُدَافِعاً أَحْسَنَ مُدَافَعَةٍ وَ أَتَمَّهَا یَا کَرِیم‏».

نام حضرت محمد

8. خواندن آیه 51 و 52 سوره قلم (یعنی از:«و إن یکادالّذین … تا آخر سوره») و هم چنین خواندن «آیة الکرسی».

9. اگر فردی دعای قرآنی ذیل را بنویسد و با خود نگاه دارد از کلیه طلسمات و جادو و سحر در امان خواهد بود و اگر کسی را مورد سحر و طلسم و جادو قرار داده باشند، باید که این دعا را با زعفران و گلاب نوشته و سپس در آب حل کرده و بیاشامد و همچنین بر سر بریزد و سپس یکی دیگر را نوشته و در نزد خود نگاه دارد.

با عنایت باریتعالی سحر و جادو برطرف خواهد گردید. توجه شود که این دعا همچنین برای گشایش بخت و کارگشائی نیز مفید فایده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

خَتَمَ اللَّهُ عَلَی قُلُوبِهِمْ وَعَلَی سَمْعِهِمْ وَعَلَی أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ؛ وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالْیَوْمِ الْآخِرِ وَمَا هُمْ بِمُؤْمِنِینَ ؛ یُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِینَ آمَنُوا وَمَا یَخْدَعُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَمَا یَشْعُرُونَ؛ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا(سوره بقره؛ آیات 7 تا 10)

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ (سوره اسرا؛ آیه82)

یا ارحَمَ الرّاحِمین

قَالَ مُوسَیٰ مَا جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرُ ۖ إِنَّ اللَّهَ سَیُبْطِلُهُ ۖ إِنَّ اللَّهَ لَا یُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِینَ (سوره یونس، آیه٨١)

فَسَیَکفیکََهُمُ الله وَ هُوَ السَّمیعُ العَلیم(سوره بقره، آیه 137)

لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ باللهِ العَلیِّ العَظیم إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ

أُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ (سوره غافر، آیه 44)

یا اَرحَم الرّاحِمین.

قرآن خواندن زن

آیات قرآن برای باطل کردن سحر:
وَ قُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقاً وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَاراً (سوره مبارکه اسرا آیه 82)

وَأَوْحَیْنَا إِلَی‏ مُوسَی‏ أَنْ أَلْقِ عَصَاکَ فَإِذَا هِیَ تَلْقَفُ مَا یَأْفِکُونَ فَوَقَعَ الْحَقُّ وَبَطَلَ مَاکَانُوا یَعْمَلُونَ فَغُلِبُوا هُنَالِکَ وَانْقَلَبُوا صَاغِرِینَ وَأُلْقِیَ الْسَّحَرَةُ سَاجِدِینَ لا قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ الْعَالَمِینَ رَبِّ مُوسَی‏ وَهَارُونَ (سوره مبارکه اعراف آیه 122)

قَالُوا یَامُوسَی‏ إِمَّا أَن تُلْقِیَ وَإِمَّا أَن نَّکُونَ أَوَّلَ مَنْ أَلْقَی‏ قَالَ بَلْ أَلْقُوا فَإِذَا حِبَالُهُمْ وَعِصِیُّهُمْ یُخَیَّلُ إِلَیْهِ مِن سِحْرِهِمْ أَنَّها تَسْعَی‏ فَأَوْجَسَ فِی نَفْسِهِ خِیفَةً مُّوسَی

قُلْنَا لاَ تَخَفْ إِنَّکَ أَنتَ الْأَعْلَی‏ وَأَلْقِ مَا فِی یَمِینِکَ تَلْقَفْ مَا صَنَعُوا إِنَّمَا صَنَعُوا کَیْدُ سَاحِرٍ وَلاَ یُفْلِحُ السَّاحِرُ حَیْثُ أَتَی‏ فَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سُجَّداً قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ هَارُونَ وَمُوسَی‏ (سوره مبارکه طه آیه70)

قَالَ لَهُم مُّوسَی‏ أَلْقُوا مَا أَنتُم مُلْقُونَ(سوره مبارکه یونس آیه80)

فَأَلْقَوْا حِبَالَهُمْ وَعِصِیَّهُمْ وَقَالُوا بِعِزَّةِ فِرْعَوْنَ إِنَّا لَنَحْنُ الْغَالِبُونَ فَأَلْقَی‏ مُوسَی‏ عَصَاهُ فَإِذَا هِیَ تَلْقَفُ مَا یَأْفِکُونَ فَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سَاجِدِینَ قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ الْعَالَمِینَ رَبِّ مُوسَی وَهَارُونَ (سوره مبارکه شعراء آیه 48)‏

وَقَالَ فِرْعَوْنُ ائْتُونِی بِکُلِّ سَاحِرٍ عَلِیمٍ فَلَمَّا جَاءَ السَّحَرَةُ قَالَ لَهُم مُّوسَی‏ أَلْقُوا مَا أَنتُم مُلْقُونَ فَلَمَّا أَلْقَوْا قَالَ مُوسَی‏ مَا جِئْتُم بِهِ السِّحْرُ إِنَّ اللَّهَ سَیُبْطِلُهُ إِنَّ اللَّهَ لاَ یُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِینَ(سوره مبارکه یونس آیه 81 و 82)

نکات مهم:
در زمان نگاشتن دعای قرآنی فوق حتما رو به قبله و با وضو باشید.
صدقه دهید.
سوره یس را بخوانید.
با پایداری و استقامت، ایمان خود به خداوند را حفظ کنید.
ان شاءالله با این راهکارهای قرآنی، مشکلات و نفوس بد از اطراف شما دور خواهند شد.

منبع : سایت خبر

موضوعات: بصیرت, مذهبی, اخلاقی, قرآن
[شنبه 1400-03-08] [ 02:34:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  علما از دیدگاه امام صادق (علیه السلام) ...

طلبه گرامی یکی از بالاترین اعمال و کسب فضیلت طلب علم میباشد. شایسته است سخنان گهربار دریای علم امام صادق (علیه السلام) در این خصوص مد نظر قرار داده و بیش پیش در طلب علم قدم برداریم.

 کلیپ زیر کلام امام صادق(علیه السلام) درموردعلما میباشد

 

موضوعات: مذهبی, اخلاقی, کلیپ
[پنجشنبه 1399-05-16] [ 08:59:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  معلمی کار عشق است و بس ...

تقدیم به بزرگ معلم عالم حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و شاگرد مظلومش امیر المومنین علی (ع)

آقای سجاد احمدی از معلمین دلسوز و زحمت کش عشایری شهرستان هرسین گرچه دو دستش شکست اما دست از عشقش نکشید .

قال

منبع :

آپارات

موضوعات: اخلاقی, کلیپ
 [ 08:44:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  ماجرای جالب دیدار یک کفاش با امام زمان(عج) ...

حضرت صاحب الزمان(عج) با اینکه از نظر ما غایب هستند، اما همواره از اعمال آگاهند .

ماجرای جالب دیدار یک کفاش با امام زمان (عج)

حضرت صاحب الزمان(عج) با اینکه از نظر ما غایب هستند، اما همواره از اعمال آگاهند، و این گناهان ماست که باعث شده تا ایشان را نبینیم، و تعداد کمی از افراد قادر به دیدار با ایشان هستند؛ در ادامه، داستانی از تشرف مردی کفاش خدمت امام زمان(عج) را بخوانید.
سید عبدالکریم کفاش شخصی بود که مورد عنایت ویژه امام زمان (عج) قرار داشت و حضرت دائماً به او سر می زد. روزی حضرت به حجره کفاشی او تشریف آوردند در حالی که او مشغول کفاشی بود. پس از دقایقی حضرت فرمودند: «سید عبدالکریم، کفش من نیاز به تعمیر دارد ، برایم پینه می زنی؟»، سید عرض کرد: «آقاجان به صاحب این کفش که مشغول تعمیر آن هستم قول داده ام کفش را برایش حاضر کنم، البته اگر شما امر بفرمائید چون امر شما از هر امری واجب تر است، آن را کنار می گذارم و کفش شما را تعمیر می کنم».
حضرت چیزی نگفتند و سید مشغول کارش شد. پس از دقایقی مجدداً حضرت فرمودند: «سید عبدالکریم! کفش من نیاز به تعمیر دارد، برایم پینه می زنی!؟»، سید کفشی را که در دست داشت کنار گذاشت، بلند شد و دستانش را دور کمر مبارک حضرت حلقه زد و به مزاح گفت: «قربانت گردم اگر یک بار دیگر بفرمایید “کفش مرا پینه می زنی” داد و فریاد می کنم آی مردم آن امام زمانی که دنبالش می گردید، پیش من است، بیایید زیارتش کنید!»
حضرت لبخند زدند و فرمودند: «خواستیم امتحانت کنیم تا معلوم شود نسبت به قولی که داده ای چقدر مقید هستی.»

منبع:
کتاب روزنه هایی از عالم غیب؛ آیت الله سید محسن خرازی

موضوعات: مذهبی, اخلاقی
[شنبه 1399-05-11] [ 05:20:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بیتی زیبا از شاعری گمنام تقدیم به عشق عالم ...

تقدیم به ساحت مقدس کشتی نجات عالمین حسین ابن علی علیه السلام :

 

تا نسوزی همچو شمع  کی بیابی فیض عشق

                                          ای خوشا دردی که باشد حاصلش افروختن

 

شعر از شاعر بزرگوار جناب آقای معصومعلی مسکینی هرسینی

موضوعات: مذهبی, اخلاقی, اشعار
[پنجشنبه 1399-05-09] [ 10:03:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  زندگی دیگران را نابود نکنیم ...

جوانی از رفیقش پرسید : کجا کار می‌کنی ؟پیش فلانی، ماهانه چند می‌گیری؟ ۵۰۰۰. همه‌ش همین؟ ۵۰۰۰ ؟ چطوری زنده‌ای تو؟ صاحب کار قدر تو رو نمی دونه، خیلی کمه ! یواش یواش از شغلش دلسرد شد و درخواست حقوق بیشتر کرد ، صاحب کار هم قبول نکرد و اخراجش کرد ، قبلا شغل داشت، اما حالا بیکار است.

زنی بچه‌ای را به دنیا آورد، زن دیگری گفت : به مناسبت تولد بچه‌تون، شوهرت برات چی خرید ؟ هیچی ! مگه میشه ؟! یعنی تو براش هیچ ارزشی نداری ؟! بمب را انداخت و رفت، ظهر که شوهر به خانه آمد، دید که زنش عصبانی است و …. کار به دعوا کشید و تمام.

پدری در نهایت خوشبختی است، یکی می‌رسد و می‌گوید : پسرت چرا بهت سر نمی‌زند ؟ یعنی آنقدر مشغوله که وقت نمیکنه ؟! و با این حرف، صفای قلب پدر را تیره و تار می‌کند

این است، سخن گفتن به زبان شیطان. در طول روز خیلی سؤال ها را ممکن است از همدیگر بپرسیم؛
چرا نخریدی؟
چرا نداری؟
یه النگو نداری بندازی دستت؟
چطور این زندگی را تحمل می‌کنی؟ یا فلانی را؟
چطور اجازه می دهی؟
ممکن است هدفمان صرفا کسب اطلاع باشد، یا از روی کنجکاوی یا فضولی و… اما نمی‌دانیم چه آتشی به جان شنونده می‌اندازیم !

شر نندازید تو زندگی مردم. واقعا خیلی چیزا به ما ربطی نداره! کور ، وارد خانه‌ی مردم شویم و کَر از آنجا بیرون بیاییم. مُفسد نباشیم.

 

موضوعات: داستان, اخلاقی
[سه شنبه 1399-04-31] [ 10:30:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  سه خصلت از زبان امام جواد(ع) که جلب محبت می‌کند ...

ضمن تسلیت به مناسیت شهادت امام جواد علیه السلام سه خصلت از خصلت های نیکو این امام همام در ادامه بیان می نماییم

کوتاه بودن عمر امام جواد (ع)، سبب شد تا زمینه بسط روابط با شیعیان کمتر به وجود آید. در عین حال، علاوه بر مطالبی که دربارۀ اصحاب و یا کتب آنها از امام جواد علیه السلام روایت شده، بیش از ۲۲۰ حدیث پیرامون مسائل مختلف اسلامی از آن حضرت در دسترس ما قرار دارد. طبیعی است که در شرایط سیاسی آن روز، نامه‌های زیادی از دست رفته باشد و نیز گفتنی است که تعداد ۱۲۰ نفر، احادیث صادره از آن حضرت را روایت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، آخرین روز از ماه ذی‌القعده سال ۲۲۰ هجری قمری مصادف است با سالروز شهادت جوان‌ترین امام شیعیان حضرت امام جواد (ع)، آثار فکری و روایاتی که از آن حضرت نقل شده و مسائلی را که امام جواد(ع) پاسخ گفته و کلماتی که از آن حضرت بر جای مانده، تا ابد زینت‌ بخش صفحات تاریخ اسلام است. دوران عمر آن امام بزرگوار ۲۵ سال و دوره امامتشان ۱۷ سال بوده است‪.

‬ در عظمت امام جواد(ع) سخن بسیار و زبان قاصر است. حضرت در دوران کودکی به مقام امامت رسیدند و این نشان از آن دارد که در مناصب الهیِ نبوت و امامت، شرط سنی وجود ندارد و خداوند می‌تواند علم و عصمت و تمام خصوصیات یک پیامبر یا امام را به کودکی خردسال یا نوزادی تازه به دنیا آمده عطا کند. همان‌گونه که حضرت عیسی(ع) در گهواره سخن گفتند و از نبوت خویش خبر دادند، امام جواد(ع) نیز در کودکی و در سن نه سالگی، پس از شهادت پدر بزرگوارشان به امامت رسیدند.

ادامه »

موضوعات: اخلاقی, مناسبت
 [ 12:35:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  چگونه زیبا و جذاب شویم ...


اعمال و دعاهای زیبایی چهره و جذابیت معنوی


آیا تا کنون به دنبال دعایی برای زیباتر شدن چهره و صورت خود بوده اید؟ و یا اسلام ذکر و دعایی را پیشنهاد کرده است که به زیباتر شدن چهره انسان کمک کند؟ پاسخ آری است.در آیات قرآن و احادیث پیشوایان دینی، دعاهایی وجود دارد که مخصوص زیبایی صورت و جذابیت چهره می باشد. در این بخش از بصیرت سرا برخی از آنها را معرفی می کنیم.


از دیدگاه اسلام زیبایی به دو مفهوم زیبایی مادی و زیبایی معنوی تقسیم می شود و اسلام بیشتر بر روی زیبایی معنوی تاکید می کند اما انسان را به کسب زیبایی مادی هم تشویق می کند. زیبایی معنوی چهره با اعمالی مانند نماز و دعا حاصل می شود و زیبایی مادی و ظاهری چهره نیز به صورت طبیعی به وسیله امور مادی به دست می آید.

یکی از اعمال دیگر برای زیبایی معنوی چهره، خواندن نافله شب است که در روایات بسیاری برای زیبایی صورت و نیکویی چهره خواندن آن سفارش شده است. امام صادق(ع) در این باره می فرمایند:نماز شب ، صورت را نورانی می کند.

علاوه بر این به نقل از پیامبر اکرم(ص)، خواندن دعای «اللهم حسّن خلقی وخلقی» برای زیبا شدن مفید است.

 

ادامه »

موضوعات: اخلاقی, روانشناسی اسلامی
[شنبه 1399-04-28] [ 04:51:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  سخنان زیبا ...

زندگی دو نیمه است؛

نیمه اول در انتظار نیمه دوم،

و نیمه دوم در حسرت نیمه اول !

اسپنسر_جانسون

 

 

برای از بین بردن یک حقیقت , خوب به آن حمله نکنید

بلکه بد از آن دفاع کنید .

دکتر_شریعتی

موضوعات: اخلاقی, تصویر نوشته
 [ 02:57:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  یکی از عوامل بی غیرتی ... ...

در حدیث «موثق» اسحاق بن جریر می گوید: از امام صادق علیه السلام شنیدم که می فرمود:ان شیطانا یقال له: القفندر، اذا ضرب فی منزل رجل اربعین صباحاً بالبربط، و دخل علیه الرجال، وضع ذلک الشیطان کل عضو منه علی مثله من صاحب البیت، ثم نفخ فیه نفخهً فلا یغار بعدها حتی توتی نساوه فلا یغار؛وسائل الشیعه، ج ۱۷، ص ۳۱۲اگر چهل روز در منزل مردی «بربط»نواخته شود و مردان دیگر نیز وارد شوند، شیطانی به نام قفندر (بدقیافه) هر عضوی از بدن خود را بر روی عضو مثل آن در بدن صاحب خانه قرار می دهد و بر بدن او نفسی می دمد که غیرت مردانگی را از دست می دهد، به گونه ای که اگر به ناموسش هم تجاوز شود، غیرتش به حرکت نمی آید و اهمیت نمی دهد.

چون غیرت یکى از صفات و ویژگى هاى طبیعى انسان است. و هر کس به صورت غریزى و فطرى از آن برخوردار است از آن رو اهل لغت در ترجمه این واژه گفته اند: غیرت عبارت است از نفرت طبیعى انسان از مشارکت دیگران در چیزى که محبوب او است. وجود این صفت باعث آن مى شود که آدمى از آنچه که دوست مى دارد و یا وظیفه محافظت از آن بدو سپرده شده است، نگاهبانى نماید. در روایات اسلامى آمده است که خداى تعالى داراى صفت غیرت است و انسان هاى غیور را دوست دارد و به دلیل وجود همین صفت بود که کارهاى زشت را حرام نموده است. به این معنا که غیرت نوعى حساسیت است حساسیتى که از مسؤولیت برخاسته است زیرا هر کس که نسبت به چیزى مسؤولیت دارد باید نسبت به آن حساسیت هم داشته باشد. بلکه مفید نیز نمى باشد،موسیقی این حساسیت راازبین برده وطبق نظر برخى از محققان موجب ضعف اراده و ضعف قوه عاقله انسان مى گردد. وباعث می شود این صفت واین نفرت طبیعى که از مشارکت دیگران در چیزى که محبوب او است درانسان بمیرد.باعث قطع شدن رابطه معنوی انسان با خدای تعالی می شود.


وازطرفی یکى از حکمت هاى حرمت و ممنوعیت موسیقى، این است که مهیج شهوت بوده و افراد آلوده به این مجالس و محافل به تدریج دچار یک نوع لاابالى گرى، عیاشى، و شهوت پرستى مى شوند به طورى که گاه خدا، دین و بلکه بسیارى از ارزش هاى دیگر را زیر پا مى گذراند. جبّاران و گردنکشان تاریخ نیز براى اینکه پس از فجایع و جنایاتى که مرتکب مى شدند، پا روى وجدان خویش بگذارند، به مجالس عیش و طرب رو مى آوردند و کنیزکان آوازه خوان و مطرب ها را دعوت می نمودندپس موسیقى، عقل را به خواب مى برد» یک شعار و شعر نیست. یک قانون است. یک حقیقت است و براى فهم حقائق باید چشم گشود نه اینکه چشم ها را بست.


 چون برای موسیقی بعضی معناجداگانه باغنا گرفته اندوبعضی معنای مترادف به خاطرهمین می توانید با مراجعه به نظر مرجع تقلید خود نسبت به آنها مطلع گردید .

منبع : پرسمان

موضوعات: اخلاقی, دانستنی ها, حدیث
[چهارشنبه 1399-04-25] [ 11:55:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت