بصیرت سرا
ولا یحمل هذه العَلَم الا اهل البصر و الصبر




اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        




جستجو





رتبه


 
  احکام خالکوبی یا تاتو در اسلام چگونه است؟ ...

احکام خالکوبی یا تاتو در اسلام چگونه است؟
کارگر انلاین|خالکوبی در اسلام چه حکمی دارد و آیا خالکوبی بدن برای غسل و وضو مشکلی ایجاد می کند؟ در ادامه حکم خالکوبی از نظر مراجع تقلید را ملاحضه می نمایید.
حکم خالکوبی از نظر مراجع تقلید
امام خمینی(ره)
از حضرت امام خمینی (ره) فتوایی با عنوان تاتو (تتو) در اختیار نیست، اما از آن جا که تاتو نوعی خال کوبی است که جنبه زینت هم ممکن است داشته باشد و بنا بر فتوای ایشان «خال ها که زیر پوست قرار دارد مانع از صحت وضوء و غسل نیست»(استفتائات؛ ج 1، ص:37، پاسخ سؤال 44).
و اگر در صورت آرایش موجود باشد باید پوشانده شود و بر مرد أجنبیّ نیز نگاه کردن جائز نیست و همچنین در کفّین اگر دارای زینت و لو مثل انگشتر باشد. (استفتائات؛ ج 3، ص:256، پاسخ سؤال 32)
پس چنین می توان گفت که:تتو مانع غسل و وضوء نیست لکن اگر زینت محسوب می گردد از نامحرم باید پوشانده شود.
احکام خالکوبی
آیت الله خامنه ای
سوال:آیا خالکوبی در اسلام حرام است؟
پاسخ:خالکوبی حرام نیست و اثری که از آن در زیر پوست می گذارد مانع از رسیدن آب نیست و وضو و غسل با آن صحیح است.
سوال:حکم شرعی تاتو کردن ابرو برای زنان چیست؟
پاسخ:مانع ندارد، و اگر در نظر عرف زینت محسوب می شود باید از نامحرم بپوشانند.
منبع:دفتر استفتائات آیت الله خامنه ای
خالکوبی در اسلام
آیت الله سیستانی
سوال:خالکوبی چه حکمی دارد و آیا برای غسل و وضو مشکلی ایجاد می کند؟
پاسخ:هرگاه ضرر خاصّی برای بدن نداشته باشد عکسهای موجب فساد اخلاق در آن نباشد جایز است و در هرحال برای وضو و غسل مشکلی ایجاد نمی کند.
سۆال:کاشتن ابرو برای زنان اشکال دارد یا خیر؟
پاسخ:کاشتن ابرو به جهت وضو و غسل اشکال دارد ولی خالکوبی کردن آن مانعی ندارد.
کاشتن ابرو
سۆال:تاتو کردن ابروها چه حکمی دارد ؟
پاسخ:مانعی ندارد ولی اگر زینت شمرده شود باید زنان از نامحرم آن را بپوشاند.
سۆال:تاتوکردن ابروها و لبها چه حکمی دارد؟
پاسخ:اشکال ندارد ولی زنها باید آن را چنانچه عرفا زینت حساب شود باید از نامحرم بپوشانند.
سۆال:آیا خانمهایی که دارای تاتو بر روی ابروهای خود می باشند می توانند به حج بروند؟
پاسخ:اشکال ندارد و به حج ضرری نمیرساند.
سۆال:آیا داشتن خالکوبی بر روی بازو برای گرفتن وضو ایجاد اشکال می کند؟ چنانچه جواب مثبت است لطفا راهنمایی بفرمائید چه باید کرد؟
پاسخ:ایجاد اشکال نمی کند.
منبع:سایت رسمی آیت الله سیدعلی حسینی سیستانی
وضو و خالکوبی
آیت الله مکارم شیرازی (مدظله):
سوال:خالکوبی چه حکمی دارد و آیا برای غسل و وضو مشکلی ایجاد می کند؟
پاسخ:هرگاه ضرر خاصّی برای بدن نداشته باشد عکسهای موجب فساد اخلاق در آن نباشد جایز است و در هر حال برای وضو و غسل مشکلی ایجاد نمی کند.
سوال:خالکوبی در اعضای مختلف بدن گتاه دارد؟
پاسخ:خالکوبی های معمولی در اعضای مختلف بدن اشکال ندارد، ولی اگر خالکوبی بیش از حد باشد و موجب آزار بدن شود یا اسم های معصومان (ع) خالکوبی شود، اشکال دارد.
سوال:بعد از مرگ بعضی می گویند که باید قسمتی که خالکوبی شده برای غسل جدا شود ؟
پاسخ:کسی که خالکوبی کرده، پس از مردن مانند بقیه مردم غسل میت داده می شود. قسمتی که خالکوبی شده، برای غسل جدا نمی شود و مانع رسیدن آب نیست.
منبع:آیت الله مکارم شیرازی، استفتائات جدید، ج2، ص 52 ـ53
غسل با خالکوبی
حکم شرعی آیت الله وحید خراسانی در خصوص تتو
اگر از رسیدن آب به پوست فرد جلوگیری کند جایز نیست زیرا وضو و غسل فرد را باطل می کند و در صورتی که فرد این کار را کرده باشد باید آن را بردارد و پاک کند ولو اینکه به سختی و مشقت انجام گیرد و بدلیل اینکه تحت هرشرایطی زینت محسوب می شود باید از نامحرم پوشانده شود.
منبع:دفتر استفتائات آیت الله وحید خراسانی

 

منبع : سایت شهر خبر

موضوعات: احکام
[سه شنبه 1401-04-07] [ 06:57:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  راه حل مأنوس کردن همسر کاهل نماز با ذکر خدا ...

یکی از راههای نمازخوان کردن زن یا شوهری که کاهل نماز است، این است که همسر او تلاش کند نمازش را در اول وقت به جا بیاورد. همین که آن زن یا مرد کاهل نماز هر روز ببیند که همسرش در اقامه نماز اول وقت دقت دارد، او هم به این کار ترغیب می‌شود.

بعضی افراد، زندگی زناشویی موفق را به طول و اندازه آن می‌سنجد و باور دارند اگر زن و مردی تا آخر عمر با یکدیگر زندگی کردند و صدا از خانه آنها بیرون نیامد، موفق هستند. بعضی‌ها هم زوج خوشبخت و موفق در خانواده را کسانی می‌دانند که در خرید کردن و انتخاب خانه و وسایل و تربیت فرزند با هم موافق هستند و تفاهم دارند. همه این‌ها درست! اما نظر اسلام زندگی زناشویی موفق وسیع‌تر و خاص‌تر از این نوع تعریف‌ها است. ملاک و معیار دین اسلام در زندگی فردی، اجتماعی و حتی زناشویی بر اساس دینداری و خداپرستی تعریف می‌شود و طبیعتاً یکی از معیارهای زندگی موفق این است که زن و شوهر هر دو در بندگی خدا موفق باشند و نماز و عبادت خدا را در رأس برنامه‌های زندگی خود قرار بدهند.

ادامه »

موضوعات: مذهبی, سیاسی, احکام, نماز
[یکشنبه 1400-12-08] [ 04:10:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  چرا نظام سلطه با «حجاب» دشمن است؟ ...

 حیا و حجاب، دو عنصرمهم هویتی زن مسلمان ایرانی است. نظام سلطه همواره تلاش داشته با حذف این دو عنصر، زن و مرد را درگیر نفسانیات کرده و و به دنبال آن اندیشه و تفکر انقلابی را از جوامع گرفته و بتواند سلطه نرم خود را برکشورها بگستراند. رهبرانقلاب در این خصوص میفرمایند: «استعمارگران از قرنهای شانزده و هفده که وارد سرزمینهای شرق- از جمله سرزمینهای اسلامی- شدند، برای اینکه بتوانند کاملا کمند اسارت را به دست و پای این ملتها ببندند و اسیرشان بکنند، شروع کردند آن‌ها را نسبت به گذشته‌ی خود، نسبت به داشته‌های خود، نسبت به مذهب خود، نسبت به آداب خود و نسبت به لباس خود بدبین کردن… یعنی دینش را، اخلاقش را، لباسش را، خطش را، گذشته‌اش را و مفاخرش را کنار بگذارد و فراموش بکند، اما فرهنگ غربی، آداب غربی، رسوم غربی، تفکر غربی و روش و منش غربی را بپذیرد»(۱۳۸۸/۰۲/۲۲). بخش زن، خانواده و سبک زندگی پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در همین رابطه گفتاری از خانم دکتر رقیه فاضل، دانش آموخته مدیریت آموزشی در موضوع دشمنی نظام‌سلطه با حجاب منتشر می‌کند.

ادامه »

موضوعات: مذهبی, اخلاقی, احکام
[یکشنبه 1400-11-10] [ 06:48:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  عید مباهله مبارک ...

وضو بگیرم در حال روزه با تکبیر
کنم مباهله با دشمنان حی قدیر
زبان حق شوم و آیه مباهله را
به شأن فاطمه و شوهرش کنم تفسیر
 

موضوعات: احکام
[چهارشنبه 1400-05-13] [ 10:28:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  سبک زندگی «امام محمد باقر (ع)» ...
Image result for امام محمد باقر

 

 

در سالروز تولد امام محمد باقر علیه السلام در ذیل گزیده ایی از سبک زندگی وی را بر می شماریم :

سبک زندگی «امام محمد باقر (ع)» نشان می‌دهد «ائمه معصومین (ع)» همواره ساده زیست بودند این یک اصل برای رهبری جامعه است موضوعی که در زندگی همه آن‌ها به خوبی دیده می‌شود، اما این ساده زیستی مختص خودشان بود، «امام باقر (ع)» در محیط خانواده، از همسر خود انتظار نداشتند که چون او بر حصیر بنشیند و لباس خشن بر تن کند و از امکاناتی که خدواند به ایشان عطا فرموده ، چشم پوشی کنند ؛ «امام باقر (ع)» با این که در اعمال شخصی خود، از تجمل پرهیز می‌کردند، ولی در زندگی خانوادگی و حتی اجتماعی، عواطف و نیاز‌های روحی همسر و نیز شرایط و مقتضیات زمان را در نظر دارد و تجمل حلال را ممنوع نمی‌شمارد و در مواردی لازم هم می‌داند.

ادامه »

موضوعات: مذهبی, مناسبت, احکام
[جمعه 1399-11-24] [ 08:41:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  خداوند ماه رجب را ریسمانی برای قرب خود قرار داد ...

خداوند ماه رجب را ریسمانی برای قرب خود قرار داد

کارشناس مذهبی با استناد به دعای ماه رجب گفت: ماه رجب به‌مثابۀ ریسمانی است که هرکس آن را بگیرد، به قرب خداوند می‌رسد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت الاسلام سید حسن عاملی در برنامه سمت خدا ضمن بیان تأثیر خصوصیات زمانی در حالات روحی انسان گفت: خصوصیات زمانی در واردات قلبی، در سیر و سلوک انسان و در تهذیب او نقش مهمی دارد. ما تا حصر زمان و مکان را نشکنیم، نمی‌‌توانیم توفیق درک ایامی مثل رجب، شعبان و رمضان را بیابیم. حضرت رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله درباره ماه رمضان فرمود «لَاتَقُولُوا رَمَضَانُ فَإِنَّکُمْ لَاتَدْرُونَ مَا رَمَضَانُ فَمَنْ قَالَهُ فَلْیَتَصَدَّقْ وَ لْیَصُمْ کَفَّارَةً لِقَوْلِهِ وَ لَکِنْ قُولُوا شَهْرُ رَمَضَانَ کَمَا قَالَ اللَّهُ تَعَالَى‏ شَهْرُ رَمَضانَ؛ [هنگام تلفّظ ماه رمضان] نگویید رمضان، زیرا شما نمى‌‌دانید که رمضان چیست، بلکه هر کس چنین بگوید، باید به‌عنوان کفّاره‌ این سخن صدقه بپردازد و روزه بگیرد، بلکه همان گونه که خداوند متعال فرموده است، بگویید؛ ماه رمضان.»، این دلیل بر تکریم این موقعیت است.

وی افزود: گاهی اوقات خداوند توفیق بهره از ایام را به‌واسطه گناهان از امت دریغ می‌کند، مثلاً حضرت امام صادق علیه السّلام فرمود وقتی حسین‌بن علی(ع) کشته شد، خداى عزّوجلّ فرشته‌‏اى را فرمود تا ندا داد که؛ اى امّت ستمکار و قاتل عترت پیامبر خویش، خداى تعالى شما را به روزه‏اى فطرى موفق ندارد. و در روایتی آمده است؛ شما را به فطر و عید اضحی (قربان) موفق ندارد. لَمَّا قُتِلَ الْحُسَیْنُ‌بْنُ عَلِیٍّ(ع) أَمَرَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ مَلَکاً فَنَادَى أَیَّتُهَا الْأُمَّةُ الظَّالِمَةُ الْقَاتِلَةُ عِتْرَةَ نَبِیِّهَا لَاوَفَّقَکُمُ اللَّهُ تَعَالَى لِصَوْمٍ وَ لَافِطْر (لَاوَفَّقَکُمُ اللَّهُ لِفِطْرٍ وَ لَاأَضْحًى)‏، این اوج محرومیت است.

عاملی ادامه داد: گاهی سفره باز است، درهای رحمت جریان دارد، ما خودمان را نباید محروم کنیم. گاهی یک دعا به آسمان رود و کار آفتاب کند. بعضی از لحظه‌ها قُدسیّت دارد و تأثیر مخصوصی در تهذیب انسان دارد؛ این خصوصیات زمانی در استجابت دعا تأثیر دارد، مثل شب و روز جمعه یا شب 27 رجب، در دعای این شب داریم اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِالتَّجَلِّی الْأَعْظَمِ؛ خدا را با تجلی اعظمش می‌خوانیم؛ یعنی یا تجلی اعظم در این شب صورت می‎گیرد و یا خود وجود مقدس رسول‌اللّه صلّی اللّه علیه و آله حضورشان سبب اتصال زمین به آسمان است، تجلی اعظم خداوند هستند. خداوند همه جا جلوه دارد، اما جلوۀ اصلی ایشان در وجود خاتم الانبیاء است. گاهی گناهان ما در یک مکان خصوصیت بد ایجاد می‌کند و محیط را تاریک می‌کند، در مکانی که گناه صورت می‌گیرد، باید سریع عبور کرد.

وی دربارۀ فضیلت ماه رجب گفت:  خداوند دو زمان را منتسب به خود کرده است؛ یکی شب که در حدیثی قدسی فرمود اللّیلُ لِی؛ شب برای من است و دیگری ماه رجب که از زبان پیامبر صلّی اللّه علیه و آله فرمود الشَّهرُ شَهری؛ این ماه، ماه من است، بعد فرمود فَمَنِ اعتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إلَیَّ؛ یعنی ماه رجب به‌مثابۀ ریسمانی است که هرکس آن را بگیرد، به من می‌رسد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه دعاهای ماه رجب سراسر رحمت است، گفت: به‌عنوان مثال در دعای مشهور این ماه می‌خوانیم یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ، وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ؛ یعنی ای کسی که در هر خیری به او امید داریم و از خشمش در هر شرّى ایمنى جویم.

منبع : سایت شهر خبر

موضوعات: مذهبی, مناسبت, احکام
 [ 08:28:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  چگونه با یک نگاه سحر و جادو را بی اثر کنیم ...

موضوعات: کلیپ, احکام
[یکشنبه 1399-04-29] [ 11:50:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  تولد هشتمین خورشید از تبار ولایت مبارک باد ...

موضوعات: احکام
[پنجشنبه 1399-04-12] [ 10:21:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  آیا فتنه جدید در راه است؟ ...

با تحلیل و بررسی اتفاقات اخیر بخصوص نامه موسوی خوئینی ها به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران  و ابعاد آن احتمال برنامه ریزی جبهه استکبار و اقدام توسط برخی از فتنه گران داخلی با محور قرار دادن اقتصاد و معیشت سعی در اغتشاش و آشوب و مقصر دانستن رهبری عزیز متصور است .

این کار علاوه بر فرا فکنی و چرخش ناکارآمدی قوه مجریه توپ را در زمین نظام انداخته و پس از آن انتخابات آینده را برای خود داشته باشند .

هوشیار و بیدار باشیم 

منبع :م رحیمی

موضوعات: احکام
 [ 04:50:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  شهادت امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد ...

 

 

امام صادق علیه السلام در سالها اواخر عمر شریف خود شديداً لاغر و ضعيف شده بود و به زعم يکي از افرادي که امام را درآن روزگار ديده بود از او چيزي نمانده بود جز سرش، کنايه ازاينکه بدن کاملاً فرسوده ونحيف شده بود. سراسرزندگيش به دشواري وسختي ورنج آفريني گذشته  ودرسالهاي آخر عمر بر ميزان محدوديت واحضار وتهديد او اضافه مي شد که اين خود بر خستگي ورنجش مي افزود.

 

روزي منصور به وزير دربارش « ربيع » گفت همين اکنون جعفربن محمد (امام صادق( عليه السلام)) رادراينجا حاضر کن .

 

ربيع فرمان منصور را اجرا کرد حضرت صادق( عليه السلام) را احضار نمود، منصور باکمال خشم و تندي به آنحضرت رو کرد وگفت:

« خدامرا بکشد اگر تو رانکشم آيا درمورد سلطنت من اشکال تراشي مي کني ؟»

 

امام: آنکس که چنين خبري به تو داده دروغگو است …

ربيع ميگويد: امام صادق( عليه السلام) راديدم هنگام ورود لبهايش حرکت مي کند، وقتي که کنارمنصور نشست، لبهايش حرکت مي کرد ولحظه به لحظه ازخشم منصور کمتر مي شد .

وقتي که امام صادق( عليه السلام) ازنزد منصور رفت، پشت سرامام رفتم وبه اوعرض کردم:

وقتي که شما وارد برمنصور شديد منصور نسبت به شما بسيار خشمگين بود ولي وقتي که نزد او آمدي ولبهاي تو حرکت کرد خشم او کم شد شما لبهايتان را به چه چيز حرکت مي دادي ؟

 

امام صادق( عليه السلام) فرمود : لبهايم رابه دعاي جدم امام حسين ( عليه السلام) حرکت مي دادم وآن دعا اين است :

يا عُدَّتي عِندَ شِدَّتي وَيا غَوثِي عِندَ کُربَتي اَحرِسنِي بِعَينِکَ الَّتي لا تَنامُ وَاکَنِفنِي بِِرُکنِکَ الذَّي لايُرام

« اي نيرو بخش من هنگام دشواريهايم واي پناه من هنگام اندوهم به چشمت که نخوابد مرا حفظ کن ومرا درسايه رکن استوار وخلل ناپذيرت قراربده »

 

آتش کشيدن خانه امام صادق(عليه السلام)

مفضّل بن عمر مي گويد: منصور دوانيقي براي فرماندار مکه ومدينه حسن بن زيد پيام داد: خانه جعفر بن محمد ( امام صادق (ع) را بسوزان، اواين دستوررا اجرا کرد وخانه امام صادق( عليه السلام) را سوزانيد که آتش آن تا به راهرو خانه سرایت کرد، امام صادق ( عليه السلام) آمد ومیان آتش گام برمي داشت ومي فرمود : اَنَا بنُ اَعراقِ الثَّري اَنا بنُ اِبراهِيمَ خَليلِ اللهِ

« منم فرزند اسماعيل که فرزندانش مانند رگ وريشه دراطراف زمين پراکنده اند منم فرزند ابراهيم خليل خدا( که آتش نمرود براو سرد وسلامت شد )»

مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار
بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!
 

برنامه قتل امام صادق (عليه السلام)

سرانجام منصور نتوانست پيشرفت امام را ببيند و عظمت او را تحمل نمايد. طرح قتل او را از طريق مسموم کردن تهيه نمود.

 

اين نکته راناگفته نگذاريم که بني عباس درس مسموم کردن امامان رااز پيشوايان راستين خود، يعني بني اميه آموختند. معاويه بارها گفته بود خداوند ازعسل لشکرياني دارد و.. که غرض عسل مسموم بود که به خورد دشمنان خود ميداد.

 

منصور توسط والي خود درمدينه امام را با انگور زهرآلود به شهادت رساند وبعد حيله گرانه به گريه وزاري وعزاداري او پرداخت.  اينکه درامر شهادت امام، منصور دست داشته جاي شکي براي ما نيست، زيرا که خود بارها گفته بود که او چون استخواني درگلويم گير کرده است.

 

شايد منصور جداً وقلباً دوست نداشت امام رابکشد ولي چه مي توان کرد که مقام است وسلطنت، پست است وموقعيت. مگر هرکسي ميتواند ازآن بگذرد؟ امرشهادت او را توسط منصور، برخي چون ابوزهره انکار کرد ه اند، بدليل ابراز تأسف منصور ازمرگ او  وهم گفته اند که اين امر خلاف تحکيم پايه هاي حکومت او بود.  ديگران هم همين افکار راداشته اند  ويا برخي ديگر ازآن به ترديد ياد کرده اند. ولي باتوجه به سابقه برخورد واحضار وتهديد منصور، وبا توجه به اعمال زمامداران پس از او معلوم مي شود بني عباس چون بني اميه درخط امام کشي بودند وآنها شش تن ازامامان ما را مسموم کرده اند. آري او پس از قتل امام ابراز تأسف هم کرد وآن مصلحتي بود.

 

منبع : بیتوته

موضوعات: مذهبی, مناسبت, احکام
[چهارشنبه 1399-03-28] [ 08:54:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  بهترین و سریع ترین وسلیه رسیدن به خدا ...

تا حالا دقت کردید ؟

 اباعبدلله یکی از کنیه های شریف و زیبای امام حسین علیه السلام می باشد که معنی وسیعی در بر دارد

عبد که از بالاتریبن مقام های و راز خلقت انسان از زبان قرآن کریم است. (سوره ذاریات آیه56)

ابا عبدالله 

چه عظمتی و چه مقامی که خداوند این چنین امام حسین علیه السلام رو مورد تکریم قرار داد

و چه زیبا فرمود صادق آل محمد (ص) :

                                      کلنا سفن النجاة و سفینة الحسین (ع) اوسع و اسرع

        همه ما اهل بیت کشتی‌های نجاتیم، ولی کشتی جدم حسین علیه‎السلام وسیع‌تر و سریعتر است.

 

                                                                                                      بحار الانوار، ج ۲۶، ص ۳۲۲، حدیث ۱۴

نویسنده : م رحیمی

 

موضوعات: مذهبی, احکام
[دوشنبه 1399-03-26] [ 06:21:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  صدور حکم اعدام برای قاتل سردار ...

سخنگوی دستگاه قضا گفت: جاسوس سیا و عامل جمع‌آوری اطلاعات محل استقرار شهید سلیمانی به اعدام محکوم گردید.

وی افزود : سیدمحمود موسوی مجد که با سازمان های جاسوسی آمریکا و اسرایل وصل بود و در قبال پرداخت دلار، برای آنها در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح از جمله سپاه قدس و ترددهای سردار سلیمانی اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده با حکم دادگاه انقلاب به اعدام محکوم گردید .

شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور این حکم را تأیید کرد و به زودی اجرا می‌شود.

موضوعات: احکام
[سه شنبه 1399-03-20] [ 01:53:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  چگونه بیماری هایمان را درمان کنیم ؟ ...

بیماری روحی

 

تا حالا دقت گردین ؟؟؟

اگه یه وقت احساس بیماری بکنیم سریع میریم سراغ پزشک و وقت میزاریم نسخه پزشک رو با هزینه تهیه و مو به مو اجراء می کنیم تا ابنکه بهبودی کامل رو به دست بیاریم .

اما چرا کم پیش میاد بیماری ها روحی مان رو جدی بگیریم و جهت مداوا کردنشان اقدام کنیم .

باور کنیم حسادت ، خبر چینی ، اختلاف افکنی ، چشم و هم چشمی ، چشم چرانی ، دروغ و خیلی های دیگه امراض روحی و روانی محسوب میشه و علاوه بر آن گناه نیز هست و مستوجب عقوبت .

از همین حالا به خودمان قول بدیم یکی یکی از این بیماری ها رو کنا بزاریم و آرامش را به روح و روان خودمان برگردانیم

چطور ؟

با رعایت اصول اخلاق اسلامی و پیروی از شرع مقدس اسلام و سیره پیشوایان دین ان شاء الله

نویسنده : م رحیمی

 

موضوعات: بصیرت, اخلاقی, روانشناسی اسلامی, احکام
[یکشنبه 1399-03-18] [ 10:25:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  انسان حیوان یا فرشته ...

فرشته

آدمی دارای دو بعد می باشد . 1 بعد الهی (فرشته) و 2 غرایض (حیوانی) .

در صورتی که با بکار بردن عقل (پیامبر درونی) و و بهره گیری از شرع مقدس اسلام (پیامبر بیرونی) غرایض خود را کنترل کنیم مقام آدمی از فرشته ها بالا تر می رود .

اگر خدای نا کرد اسیر دام غرایض شویم  مقام ما از حیوانات پایین تر خواهد رفت .

پس انسان مستمر در حال انتخاب بین بدی و خوبی ها می باشد هر چقدر نفسمان را به گناه آلوده کنیم عزم و اراده مان در پیمودن این راه پر خطر کم می شود .

توبه دور برگردان به راه حق و نور انبیا و معصومین (علیهما السلام) می باشد که چراغ پر فروغی است که راه را به ما نشان می دهد .

همین حالا با توبه و توسل به راه بندگی برگردیم و این توفیق کثیر را از خدا بخواهیم .

نوشته شده توسط : م رحیمی

موضوعات: بصیرت, مذهبی, احکام
[جمعه 1399-03-16] [ 02:04:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  ابتکار امام خمینی (ره) چه بود ؟ ...

به نظر بنده یکی از ابتکارات امام راحل (ره) ایجاد انقلاب با محوریت دین به دور از جربان ها فکری متاثر از زمان آن زمان بود و با به تصویر کشیدن چهره راستین اسلام ناب محمدی (ص) راه جدیدی در عرصه جهانی گشودند .

ادامه را او و پیروی از شاگرد عزیزش رهبر معظم انقلاب (مدظله) راه گشای همه انحرافات است .

امروز پس از 40 سال این راه روشن تر و پر فروغ تر دیده می شود

ان شا الله به امید پیروزی نهایی و کامل حق بر باطل

موضوعات: سیاسی, احکام
[چهارشنبه 1399-03-14] [ 05:15:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  خودمان را برای عید عبودیت آماده کرده ایم ؟ ...

ماه رمضان فرصتی است برای  سوزاندن گناه هان و جدید بیعت با حضرات معصومین علیهما السلام و بازگشت به مسیر بندگی است .

بیام تا فرصت داریم در این ماه عزیز برنامه ایی هدفمند در جهت ترک معاصی و انجام فرائض داشته باشیم .

ان شالله که خسر دنیا و الاخره نباشیم .

من عهد می بندم که … .

موضوعات: احکام
[پنجشنبه 1399-02-18] [ 01:34:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  اربعین ...

پیاده روی اربعین نشانه ایی از مقدمات ظهور آقاست همه شرکت کنید

موضوعات: احکام
[شنبه 1398-06-30] [ 02:34:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  تولد بانوی با عظمت اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) بر همه مبارک باد ...
 
 

Image result for ‫تولد بانوی با عظمت اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) بر همه مبارک باد‬‎

800 × 450

 

موضوعات: مناسبت, احکام
[دوشنبه 1397-12-06] [ 03:01:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  ام البینین (س) را بهتر بشناسیم ...

حضرت ام‌البنین (س)، زنی فصیح، ادیب و شاعره و از قبیله بنی کلاب بود و نام ایشان در کنار دیگر زنان صدر اسلام ذکر شده است.

حضرت ام‌البنین (س) نه تنها با همسری حضرت امیر المومنین (ع)، بلکه با صبوری و تربیت صحیح فرزندان خود امروزه در جهان معروف هستند و مدح و ثنای این بانوی مکرمه نُقل محافل است. همچنین در هیچ کجای تاریخ برخوردی شایسته‌تر از رفتار حضرت ام‌البنین (س) با فرزندان حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) نیامده است، رفتاری که باعث شد چهار فرزند خود را در راه امام حسین (ع) فِدا کند. 

در روایات و اسناد مکتوب و شفاهی تاریخ آمده است: «زمانی که بشیر از کربلا برگشت و اخبار کربلا را آورد خدمت حضرت ام البنین (س) رسید. خبر شهادت فرزندانش را یکی یکی به او می‌داد. ام البنین هر بار می‌گفت: از حسین چه خبر؟ فرزندانم و هر آنچه زیر آسمان کبود است به فدای حسین. وقتی خبر شهادت امام حسین علیه السلام را شنید با آهی سوزان گفت: بشیر با این خبر بند‌های دلم را پاره کردی. (مزینانی، ۱۳۹۰، ص. ۳۰۶)» این روایت صرفا نه محبت ایشان به فرزندان حضرت فاطمه الزهرا (س) را بلکه اوج  ولایتمداری و معرفت را به امام زمانش نشان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال موسویان خطیب و کارشناس امور قرآنی، درباره ویژگی‌های بارز حضرت ام‌البنین (ع) اظهار کرد: شخصیت حضرت قمر بنی هاشم (ع) نزد ائمه اطهار (ع) و روایاتشان از جایگاه بسیاری برخوردار است، در یکی از روایات امام سجاد (ع) می‌فرمایند: حضرت عباس (ع) مقامی دارند که تمام شهدای کربلا به آن غبطه می‌خورند و این مقامشان را از مادر بزرگوارشان حضرت ام‌البنین (س) دارند .

منبع : شهر خبر

موضوعات: مناسبت, احکام
[سه شنبه 1397-11-30] [ 10:25:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  حکم پوشیدن طلا برای مردان به مدت کوتاه ( ...


همه مراجع(به جز آيت الله مكارم): پوشيدن طلا براى مرد حرام است و بين مدت كم و زياد تفاوتى نمى ‏كند.

آيت الله مكارم: اگر به جهت امتحان و يا به قصد نگهدارى موقّت و كوتاه مدت باشد، مانعى ندارد.

منابع :

حضرت امام ، استفتاءات،ج‏3، (سؤالات متفرقه)، س‏174؛ آيت الله خامنه‏ اى، اجوبة الاستفتاءات ، س‏445؛ دفتر: آيات عظام سيستانى، بهجت، وحيد، نورى، فاضل،تبريزى و صافى.آيت الله مكارم، استفتاءات،ج‏2، س‏164.

موضوعات: احکام
[پنجشنبه 1397-05-25] [ 02:46:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت