بصیرت سرا
ولا یحمل هذه العَلَم الا اهل البصر و الصبر




فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31




جستجو





رتبه


 
  سه دلیل اهمیت "لیلة الرغائب" ...

درباره معنای “رغائب” و “لیلة الرغائب” آنچه در ذهن عموم مردم به اشتباه نقش بسته، «شب آرزوهاست»؛ در حالی که معنای دیگری برای آن متصور است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شب رغبت به‌سوی خدا و پاداش الهی یا به تعبیر حدیثی "لیلة الرغائب"، عنوان اولین شب جمعه ماه رجب است. رسول خدا صلی الله علیه و آله در این باره فرمود: «از اولین شب جمعه در ماه رجب غافل نشوید؛ زیرا شبى است که ملائک آن را «لیلة الرغائب» مى‌نامند؛ این نامگذارى به این جهت است که هنگامى که یک سوم از شب گذشت، هیچ مَلکی در آسمانها و زمین نمى‌ماند مگر اینکه در کعبه و اطراف آن جمع مى‌شوند. آنگاه خداوند نورش را بر آنان ظاهر می‌‏کند و به آنان مى‌فرماید: «اى ملائکم هر چه مى‌خواهید از من درخواست کنید. ملائک می‌گویند حاجت ما این است که روزه‏ داران رجب را بیامرزی. خداوند مى‌فرماید: این کار را انجام دادم؛ لَا تَغْفُلُوا عَنْ لَیْلَةِ أَوَّلِ جُمُعَةٍ مِنْهُ -أی من شهر رجب- فَإِنَّهَا لَیْلَةٌ تُسَمِّیهَا الْمَلَائِکَةُ لَیْلَةَ الرَّغَائِبِ، وَذَلِکَ أَنَّهُ إِذَا مَضَى ثُلُثُ اللَّیْلِ لَا یَبْقَى مَلَکٌ فِی السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ إِلَّا وَ یَجْتَمِعُونَ فِی الْکَعْبَةِ وَ حَوَالَیْهَا وَ یَطَّلِعُ اللَّهُ عَلَیْهِمْ فَیَقُولُ لَهُمْ: یَا مَلَائِکَتِی سَلُونِی مَا شِئْتُمْ؟ فَیَقُولُونَ: یَا رَبَّنَا حَاجَتُنَا إِلَیْکَ أَنْ تَغْفِرَ لِصُوَّامِ رَجَبٍ. فَیَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: قَدْ فَعَلْتُ ذَلِکَ.»

ادامه »

موضوعات: مذهبی, مناسبت
[پنجشنبه 1401-11-06] [ 02:04:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  کودکان و اینستاگرام قسمت دوم ...

منبع : سایت گرداب

 

موضوعات: کلیپ
[چهارشنبه 1401-10-28] [ 08:55:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  مستند کودکان و اینستاگرام قسمت اول ...

منبع : سایت گرداب

 

موضوعات: بصیرت, روانشناسی اسلامی, دانستنی ها, کلیپ
[سه شنبه 1401-10-27] [ 08:47:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  نفوذ جاسوس افزار‌ها به قابلیت دسترسی پذیری اندروید ...

از ماه اکتبر، محققان متوجه نوع جدیدی از نرم‌افزار‌های جاسوسی شده‌اند که به ویژه گوشی‌های هوشمند اندرویدی را هدف قرار داده و نیز اپلیکیشن‌های بانکی تعدادی از موسسات مالی بزرگ و معتبر را جعل می‌کند.

در پنجم ماه ژانویه طی گزارشی محققان ThreatFabric اظهار نمودند که شاهد افزایش قابل توجهی در نمونه‌های دسته بدافزار SpyNote در ماه اکتبر بوده‌اند. آن‌ها هم‌چنین اشاره کردند بدافزار مذکور که به نام SpyMax نیز شناخته می‌شود، توانایی دسترسی از راه دور، مدیریت و اصلاح ویژگی‌ها و منابع دستگاه را دارد. نوع SpyNote، جعل هویت موسسات مالی به ویژه BurlaNubank، Kotak Bank، Dutsche و HSBC بوده‌است.

با این حال، نرم‌افزار جاسوسی مورد بحث، فراتر از جعل هویت برنامه‌های بانکی بود و به جعل هویت برنامه‌های عمومی مانند برنامه‌های بهره‌وری و بازی، هم‌چنین سایر برنامه‌های رایج و پرکاربرد مانند واتس‌آپ، فیس‌بوک و گوگل‌پلی پرداخت. به گفته‌ی محققان ThreatFabric نوع SpyNote.C در بازهی زمانی آگوست سال ۲۰۲۱ تا ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ به عنوان “CypherRet” به فروش رفت، درست همان زمانی که کد منبع از طریق Github در دسترس عموم بود و استفاده از آن بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

SpyNote.C قادر به سرقت و استفاده از اطلاعات شناسایی شخصی از کاربران بانک‌داری آنلاین و هم‌چنین ردیابی پیام‌ها (SMS)، تماس‌ها، فیلم‌ها و ضبط‌های صوتی است. هم‌چنین می‌تواند کد‌های احراز هویت دو مرحله‌ای را بازیابی کرده، رمز‌های عبور را از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و جی‌میل حذف و حتی رمز‌های عبور را از دیگر وب‌سایت‌ها خارج کند.

بنابر اظهارات محققان، با استفاده از سرویس‌های دسترسی اندروید، SpyNote حذف آن را به چالش کشیده و ویروس‌ها را قادر می‌سازد تا نسخه‌های به روز شده‌ی خود و سایر برنامه‌ها را بدون تعامل کاربر نصب کند.

محققان ThreatFabric به این نتیجه رسیدند که این نرم افزار جاسوسی می‌تواند نحوه‌ی سرقت اطلاعات را تغییر داده و دامنه‌ی هدف را در پسِ نفوذ فناوری افزایش دهد.

به گفته‌ی محققان، «شروع بالقوه‌ی یک روند جدید به دلیل قدرتی که سواستفاده از خدمات دسترسی به مجرمان می‌دهد، شاهد از بین رفتن تدریجی تمایز بین نرم‌افزار‌های جاسوسی و بدافزار‌های بانکی خواهد بود.»

منبع : سایت گرداب

موضوعات: بصیرت
[یکشنبه 1401-10-25] [ 08:46:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  گریزی بر شیعه انگلیسی ...

جنگ با اسلام و انقلاب همچنان ادامه دارد …

جنگ بین خیر و شر به درازای عمر بشر است از زمان هابیل و قابیل تا کنون همچنان ادامه دارد .

جنگ سخت (تحریک صدام ملعون در مقابله 8 ساله با ایران و پشتیانی همجانبه استکبار و ایادی آن) . پس از شکست خوردنشان روی به جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نفوذ در بدنه انقلابی و … آوردند .

یکی از مولفه های قدرت در انقلاب اسلامی :

1 . ولایت فقیه 

2. شهادت (امام حسینی علیه السلام بودن است )

که این دو مورد در طول تاریخ مانع انحراف مومنین از تفکر اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه و مولد استکبار ستیزی بوده است .

حال دشمن با تربیت و رسوخ در قشر :

1. علما (تشیع انحرافی انگلیسی)

2 . هیئت(سکولاری - فاقد سیاست)

قصد منفعل ساختن و انحراف علما و هیئت های مذهبی که به طبع موجب انحراف مردم از راه اصیل اسلام و انقلاب و سازگاری با شیطان (اسلام آمریکایی - تشیع انگلیسی) که همان اسلام سکولار (جدایی دین از سیاست) .

حال علت وجود علما مخالف نظام مخالف انقلاب و مخالف ولایت فقیه و هییت های سکولار خواهید دانست .

نوشته شده توسط: محبوبه رحیمی

موضوعات: بصیرت, مذهبی, سیاسی
 [ 02:59:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بیوگرافی ام البنین (رض) ...

فاطمه بنت حِزام مشهور به اُمّ‌الْبَنین (درگذشته ۶۴ق) از همسران امام علی(ع) و مادر عباس(ع)، عبدالله، جعفر و عثمان بود که هر چهار تن در روز عاشورا به شهادت رسیدند. پس از واقعه کربلا، ام‌البنین روزها به قبرستان بقیع می‌رفت و برای امام حسین(ع) و فرزندانش سوگواری می‌کرد.

عالمان شیعه شجاعت، فصاحت و علاقه‌ ام‌البنین به اهل‌بیت(ع) به‌ ویژه امام حسین(ع) را ستوده و از او به نیکی یاد کرده‌اند. به گفته شهید ثانی و عبدالرزاق مُقَرَّم، ام‌البنین نسبت به خاندان پیامبر(ص)، محبت شدیدی داشت و خود را وقف خدمت به آنان کرده بود؛ به همین دلیل اهل بیت نیز برای او احترام ویژه قائل بودند و در روزهای عید، نزد او می‌رفتند.

ام‌البنین در قبرستان بقیع دفن شده است.

ادامه »

موضوعات: مذهبی
[پنجشنبه 1401-10-15] [ 08:44:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  شهادت ام ابیها سلام الله علیها تسلیت باد ...

موضوعات: خاطرات شهداء, کلیپ
[دوشنبه 1401-10-05] [ 12:01:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  راز تعداد رکعات هر نماز چیست ؟ ...

حضرت آدم(ع) بعد از قبول‌شدن توبه‌­اش در وقت مغرب سه رکعت نماز خواند؛ یک رکعت برای کفاره گناه خودش و رکعت دیگر برای کفاره گناه حوّا و یک رکعت نیز به شکرانه پذیرفته‌شدن توبه‌‌اش

در منابع اسلامى گزارش‌هاى مختلفى درباره تاریخ تشریع نماز آمده است، برخى روایات، تشریع نمازهاى یومیه را مصادف با واقعه معراج پیامبر(ص) مى‌دانند و برخى دیگر، از نمازهاى پیامبر(ص) پیش از معراج و حتى پیش از بعثت سخن به میان آورده‌اند، همچنین از بعضى آیه‌هایى که در اوایل بعثت پیغمبر(ص) نازل شده، نمازگزاردن ایشان(ص) و حتى فرمان به نماز شب استفاده مى‌شود، با این وجود در سال‌‌های ابتدایی صدر اسلام نمازهای مسلمانان به صورت پنج نماز دو رکعتی بود که بعد از مدتی شخص پیامبر اکرم(ص) در روز 12 ربیع‌الثانی سال اول هجرت با تشریع الهی تعداد رکعات نمازهای یومیه را 17 رکعت بیان کردند، حجت‌الاسلام علی‌محمد باقی نویسنده کتاب «اسرار نماز» درباره علت سیر تکمیل نمازهای واجب این گونه می‌نویسد:

*سر تعداد رکعات هر نماز

روایاتی که راز تعداد رکعات نمازهای واجب را بیان می‌­دارد، نشان دهنده سیر تطوری است برای رسیدن تعداد و چگونگی نمازهای واجب به گونه‌­ای که به ما رسیده است.

*سیر تکمیل نمازهای واجب

بر اساس «إِنَّ الصَّلاةَ کانَتْ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ کِتاباً مَوْقُوتا»[1]؛ چگونگی نماز برای مؤمنان از ابتدا مشخص بوده[2]؛ اما همچون دیگر احکام ارسال آن دارای سیری است. مبداء واجب شدن نمازهای پنجگانه به صورت کامل، معراج پیامبر اعظم(ص) است، در معراج، نمازهای پنجگانه بر مسلمانان واجب شد، گفتنی است که در ابتدا پنجاه نماز بر مؤمنان واجب بود؛ اما با شفاعت پیامبر رحمت(ص) نمازهای واجب بر مسلمانان تخفیف داده شد و به پنج نماز رسید تا عموم مسلمانان توانایی انجام آنها را داشته باشند، البته در اینکه چرا تعداد نمازها، به پنج رسید و کمتر یا بیشتر نشد نیز رازی وجود دارد.

حضرت زین العابدین(ع) علت را اینگونه پاسخ می­‌دهند که: «رسول خدا (ص) مى‏‌خواست براى امتش تخفیف بگیرد و در عین حال با وجود کم شدن رکعات نماز همچنان ثواب پنجاه نماز عاید امت ایشان شود، به علت قول خداوند عزوجل که  «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها»[3]؛ هر کس حسنه و کار نیکى انجام دهد براى او ده برابر آن پاداش است، به همین علت وقتى آن حضرت به زمین فرود آمد جبرئیل بر او نازل شده و گفت: اى محمد! همانا پروردگارت به تو سلام می­‌رساند و می‌­فرماید: که من این پنج نماز را به جاى همان پنجاه نماز مى‏‌پذیرم.[4]

ادامه »

موضوعات: مذهبی
[شنبه 1401-09-19] [ 07:32:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  نظر رهبر در مورد عزاداری  ...

موضوعات: تواشیح
[یکشنبه 1401-05-16] [ 11:04:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  مداحی ...

موضوعات: مناسبت, کلیپ
[جمعه 1401-05-07] [ 11:15:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  امام حسین (ع) زمانت را بشناس ...

امام حسین علیه السلامجنگ تمام عیار و ترکیبیمحبوبه رحیمیرهبر

امام حسین علیه السلام زمانت را بشناس

محرم که می شود دل آدم همانند در دیوار شهر سیاه پوش و عزادار مظلومیت حسین (ع) و یارانش می شود و این یک حرکت زنده و پویاست .

عاشورا نماد عدالت خواهی و قیام در مقابل فساد و ظلم در طول تاریخ بوده است . خوب بنگریم هر روز روز عاشورا و جبهه حسینی و جبهه یزدی در مقابل هم صف آرایی کرده اند . امروز استکبار جهانی در راس امریکای جنایتکار و اذناب و ایادی خود با تمام توان یک جنگ تمام عیار و ترکیبی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت به راه انداخته که نباید بی خیال باشیم .

جبهه امروز جبهه جنگ نرم و لازمه آن جهاد تبیین است حسین این زمان جهادگر تبیین می خواهد ، بدور از ترس از انگ زنی تهمت زنی و بی آبرویی . جهاد امروز بسی سخت تر است

لبیک یا خامنه ایی (مدظله) لبیک با حسین (ع) است .

نوشته شده توسط : محبوبه رحیمی

 

موضوعات: بصیرت, مذهبی
[پنجشنبه 1401-05-06] [ 11:37:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  صحبتی بر ای نسل سوم انقلاب ...

منافق

آیا منافقین از کفار بدتر هستند ؟

بدتر بودن منافقان از کفار را می‌توان از برخی از آیات قرآن استفاده کرد، مانند این آیه که می‌فرماید: «إِنَّ الْمُنافِقِینَ فِی الدَّرْکِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَ لَنْ تَجدَ لَهُمْ نَصِیراً»؛ منافقان در پائین‌‏ترین و نازل‌ترین مراحل دوزخ قرار دارند و هیچ‌گونه یاورى براى آنها نخواهى یافت.

برای جوانانی می نویسم که مثل خودم انبوه خیانت ها جنایت ها و صدمات جبران ناپذیری که منافقین به ایران اسلامی زده اند و ما ندیده ایم .

در تاریخ پر فروغ جمهوری اسلامی ایران شاهد خیانت های همچون :

1. به شهادت رساندن مسئولین دلسوز

2 . به شهادت رساندن مردم انقلابی و مومن (نزدیک به 17000 نفر)

3 . همکاری به گروهک های تجزیه طلب

4 . همکاری گسترده با ارتش بعث عراق و صدام ملعون

5 . عقیم سازی زنان عضو گروهک 

6 . جداسازی مادران از فرزندانشان (برای اعضای گروه)

7 . ترور تخریب مکرر

8 . افشای اسرار نظامی و سری ایران به دشمان قسم خورده ایران

9 . فساد جنسی رهبران گروهک (مسعود رجبی)

و شاهد خیلی از موارد دیگر توسط این گروهک جانیتکار خبیث بوده ایم

حال در عرصه فضای مجازی با اکانت های فیک اقدام به تحریف واقعیت ها ، خوراک رسانی غلط ، بزرگ جلوه دادن مشکلات ایران ، نا امیدکردن مردم به خصوص جوانان از آینده نظام ، گسترش فساد اخلاقی در ایران و هزاران جنگ ارسانی دیگر

حال جنگ ؛ جنگ ترکیبی علیه ایران با محوریت های اقتصاد ، فرهنگ ، سیاست و… است .

دشمن از هر روزنه ایی برای ضربه به این ملت و امت و نظام فرو گذار نمی کند .

پس وظیفه ما :

1 . روشنگری و تبین در تمامی عرصهای مبارزاتی در حد وسع خودمان

2 . داشتن سواد رسانی تا گول تحریف های دشمن نخوریم و در زمین آنان بازی نکنیم

3 . امر به معرف و نهی از منکر از بزرگ ترین واجبات دین ماست که سدی در مقابل انحراف جامعه است غافل نباشیم

4 . پیرو امر ولی فقیه که همان ولایت رسول خدا است باشیم

5 . در انتخاب مسولین دقیق و مطالبه گر به حق باشیم

6 .  شما بگویید وظیفه دیگر ما چیست ؟؟؟

نوشته شده توسط : محبوبه رحیمی

موضوعات: بصیرت
 [ 04:55:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  تولد هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مبارک باد ...

کلیپ زیبا 

موضوعات: مذهبی, مناسبت, کلیپ, سرود
[سه شنبه 1401-04-28] [ 01:37:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  تأملی در خصوص عید غدیر خم ...

در سال 18هجری یا حجه الوداع در راه بازگشت از مکه بر پیامبر اسلام فراز انتهایی آیه ۳ سوره مبارکه مائده نازل شد . که نشان از خبری مهم در راه هست لذا پیامبر دستور میدهند که در کنار برکه غدیر خم اطراق نمایند و کسانی که جلوتر حرکت کرده اند بازگشته و منتظر کسانی که جامانده اند باشند .

وقتی که همه جمع شدند (برخی تا ۱۲۰ هزار نفر دانسته اند) از جهاز شتران منبری ساختند و خود و علی (علیه‌السلام) بر بالای آن رفته و به فاصله چند صف یک منادی گذاشته که خبر به همه برسد .

خبر چیست ؟

خبر مرتبط با وحی الهی است که در صورت عدم ابلاغ آن به زعمی زحمات پیامبر هدر رفته است  خبری که ابلاغ آن به معنای کامل شدن دین اتمام نعمت که همان ولایت است و نشان رضایت است   الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا الیوم معرفه و منظور همان روز غدیر است  در انتها خیل عظیم صحابه و حجاج به علی علیه‌السلام تبریک گفتن  این روایت به حد تواتر رسیده و از اهل سنت و تشیع نقل گردیده است .

نوشته شده : محبوبه رحیمی

موضوعات: بصیرت, مذهبی, سیاسی, تصویر نوشته
[دوشنبه 1401-04-27] [ 03:38:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  پیام امام حسین (ع) هنگام حرکت از مکه به‌سوی کربلا ...
 
پیام امام حسین (ع) هنگام حرکت از مکه به‌سوی کربلا

امام حسین علیه‌السلام در ماجرای خروجشان از مکه به‌سوی کربلا درس امام‌محوری را به اصحاب خویش آموختند؛ آن عده از یاران که معرفت حقیقی به امام نداشتند، کعبه را اصل دانستند و با امام همراه نشدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش‌های تاریخی، امام حسین‌ علیه‌السلام در روز هشتم یا دهم ذی‌الحجه مکه را به قصد عراق ترک کردند. فارغ از نگاه تاریخی به علل خروج امام از مکه به‌سوی عراق، نیاز است فلسفۀ حقیقیِ این حرکت امام مورد ارزیابی قرار گیرد؛ چرا که حرکت اباعبدالله علیه‌السلام از همان ابتدا تا انتهای قیام با مشیت خداوند صورت گرفت و لحظه‌ای از رفتار امام خالی از مشیت خداوند نیست. این مسئله بر پایه آیات متعددی از قرآن است، از جمله آیه29 سوره تکویر که فرمود «وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ یَشاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمین‏»؛ یعنی خواست شما قطعاً مطابق با خواست خداوند رب العالمین است؛ همچنان که امام هادی علیه‌السلام ذیل این آیه فرمود «إِنَّ اللَّهَ جَعَلَ قُلُوبَ الْأَئِمَّةِ مَوْرِداً لِإِرَادَتِهِ فَإِذَا شَاءَ اللَّهُ شَیْئاً شَاءُوهُ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ یَشاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمین»؛ یعنی خداوند دل‌هاى ائمه را محل اراده خویش قرار داده، هر گاه خداوند چیزى را بخواهد آنها خواهند خواست؛ اینست تفسیر آیه:وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ یَشاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمین‏. (تفسیر القمی، ج‏2، ص409) خود آن حضرت از رسول الله صلی الله علیه و آله نقل فرمود «یَا حُسَیْنُ، اخْرُجْ فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ یَرَاكَ قَتِیلًا» یعنی ای حسین، قیام کن، چرا که خداوند می‌خواهد تو را در حالی که کشته شدی، ببیند.»

ادامه »

موضوعات: بصیرت, مذهبی
[یکشنبه 1401-04-19] [ 06:01:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  عرفه ...

انشالله روز عرفه روز اعتراف به گناه خود در پیشگاه حضرت رب باشه و سعی در جبران آن 

موضوعات: تواشیح
[شنبه 1401-04-18] [ 12:05:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  عید قربان مبارک ...

انشالله در این عید بزرگ بتوانیم گناهان خود را در پیشگاه معبود معترف و از آستان والایش طلب آمرزش بطلبیم از گناهانی چون حسد ، نفاق ، غیبت ، تهمت ، عجب ، ریا و …  تمام تعلقات پست حیوانی را بتوانیم به قربانگاه برده و پالایش شویم تا بتوانیم مستعد حضور انوار الهی شویم  خدایا در این راه هدایت با عنایت خاصه خود پا خواهیم گذاشت و پیوسته نگاه دار ما مباش و ما را از گمراهان و مورد غضب شدگان قرار مده  الهی آمین نوشته شده توسط : م رحیمی 

موضوعات: مذهبی, سیاسی, مناسبت
[جمعه 1401-04-17] [ 07:15:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  احکام خالکوبی یا تاتو در اسلام چگونه است؟ ...

احکام خالکوبی یا تاتو در اسلام چگونه است؟
کارگر انلاین|خالکوبی در اسلام چه حکمی دارد و آیا خالکوبی بدن برای غسل و وضو مشکلی ایجاد می کند؟ در ادامه حکم خالکوبی از نظر مراجع تقلید را ملاحضه می نمایید.
حکم خالکوبی از نظر مراجع تقلید
امام خمینی(ره)
از حضرت امام خمینی (ره) فتوایی با عنوان تاتو (تتو) در اختیار نیست، اما از آن جا که تاتو نوعی خال کوبی است که جنبه زینت هم ممکن است داشته باشد و بنا بر فتوای ایشان «خال ها که زیر پوست قرار دارد مانع از صحت وضوء و غسل نیست»(استفتائات؛ ج 1، ص:37، پاسخ سؤال 44).
و اگر در صورت آرایش موجود باشد باید پوشانده شود و بر مرد أجنبیّ نیز نگاه کردن جائز نیست و همچنین در کفّین اگر دارای زینت و لو مثل انگشتر باشد. (استفتائات؛ ج 3، ص:256، پاسخ سؤال 32)
پس چنین می توان گفت که:تتو مانع غسل و وضوء نیست لکن اگر زینت محسوب می گردد از نامحرم باید پوشانده شود.
احکام خالکوبی
آیت الله خامنه ای
سوال:آیا خالکوبی در اسلام حرام است؟
پاسخ:خالکوبی حرام نیست و اثری که از آن در زیر پوست می گذارد مانع از رسیدن آب نیست و وضو و غسل با آن صحیح است.
سوال:حکم شرعی تاتو کردن ابرو برای زنان چیست؟
پاسخ:مانع ندارد، و اگر در نظر عرف زینت محسوب می شود باید از نامحرم بپوشانند.
منبع:دفتر استفتائات آیت الله خامنه ای
خالکوبی در اسلام
آیت الله سیستانی
سوال:خالکوبی چه حکمی دارد و آیا برای غسل و وضو مشکلی ایجاد می کند؟
پاسخ:هرگاه ضرر خاصّی برای بدن نداشته باشد عکسهای موجب فساد اخلاق در آن نباشد جایز است و در هرحال برای وضو و غسل مشکلی ایجاد نمی کند.
سۆال:کاشتن ابرو برای زنان اشکال دارد یا خیر؟
پاسخ:کاشتن ابرو به جهت وضو و غسل اشکال دارد ولی خالکوبی کردن آن مانعی ندارد.
کاشتن ابرو
سۆال:تاتو کردن ابروها چه حکمی دارد ؟
پاسخ:مانعی ندارد ولی اگر زینت شمرده شود باید زنان از نامحرم آن را بپوشاند.
سۆال:تاتوکردن ابروها و لبها چه حکمی دارد؟
پاسخ:اشکال ندارد ولی زنها باید آن را چنانچه عرفا زینت حساب شود باید از نامحرم بپوشانند.
سۆال:آیا خانمهایی که دارای تاتو بر روی ابروهای خود می باشند می توانند به حج بروند؟
پاسخ:اشکال ندارد و به حج ضرری نمیرساند.
سۆال:آیا داشتن خالکوبی بر روی بازو برای گرفتن وضو ایجاد اشکال می کند؟ چنانچه جواب مثبت است لطفا راهنمایی بفرمائید چه باید کرد؟
پاسخ:ایجاد اشکال نمی کند.
منبع:سایت رسمی آیت الله سیدعلی حسینی سیستانی
وضو و خالکوبی
آیت الله مکارم شیرازی (مدظله):
سوال:خالکوبی چه حکمی دارد و آیا برای غسل و وضو مشکلی ایجاد می کند؟
پاسخ:هرگاه ضرر خاصّی برای بدن نداشته باشد عکسهای موجب فساد اخلاق در آن نباشد جایز است و در هر حال برای وضو و غسل مشکلی ایجاد نمی کند.
سوال:خالکوبی در اعضای مختلف بدن گتاه دارد؟
پاسخ:خالکوبی های معمولی در اعضای مختلف بدن اشکال ندارد، ولی اگر خالکوبی بیش از حد باشد و موجب آزار بدن شود یا اسم های معصومان (ع) خالکوبی شود، اشکال دارد.
سوال:بعد از مرگ بعضی می گویند که باید قسمتی که خالکوبی شده برای غسل جدا شود ؟
پاسخ:کسی که خالکوبی کرده، پس از مردن مانند بقیه مردم غسل میت داده می شود. قسمتی که خالکوبی شده، برای غسل جدا نمی شود و مانع رسیدن آب نیست.
منبع:آیت الله مکارم شیرازی، استفتائات جدید، ج2، ص 52 ـ53
غسل با خالکوبی
حکم شرعی آیت الله وحید خراسانی در خصوص تتو
اگر از رسیدن آب به پوست فرد جلوگیری کند جایز نیست زیرا وضو و غسل فرد را باطل می کند و در صورتی که فرد این کار را کرده باشد باید آن را بردارد و پاک کند ولو اینکه به سختی و مشقت انجام گیرد و بدلیل اینکه تحت هرشرایطی زینت محسوب می شود باید از نامحرم پوشانده شود.
منبع:دفتر استفتائات آیت الله وحید خراسانی

 

منبع : سایت شهر خبر

موضوعات: احکام
[سه شنبه 1401-04-07] [ 06:57:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  آیه ای لطیف برای برآورده شدن حاجت ...


آیه ای لطیف برای برآورده شدن حاجت

 
خیلی وقت‌هاشده است که به هنگام دعا و مناجات به آیه أمّن یجیب توسل کرده‌ای تا حاجات خود را از خدا بخواهی. بارها و بارها با سوز و شور این آیه را خوانده و زمزمه کرده‌ای تا بر استجابت دعایت تأکید کرده باشی، اما چرا این آیه؟! آیا دلیل خاصی دارد که این آیه را در دعا تکرار می کنیم؟

خیلی وقت‌هاشده است که به هنگام دعا و مناجات به آیه أمّن یجیب توسل کرده‌ای تا حاجات خود را از خدا بخواهی. بارها و بارها با سوز و شور این آیه را خوانده و زمزمه کرده‌ای تا بر استجابت دعایت تأکید کرده باشی، اما چرا این آیه؟! آیا دلیل خاصی دارد که این آیه را در دعا تکرار می کنیم؟
 
برای پاسخ به این سۆال باید گفت؛ دعا کردن با آیه أمن یجیب کاری ذوقی و استفاده‌ای لطیف و زیبا از این آیه نورانی است و دستور خاصی در این مورد به شکل معمول در بین ما در منابع اسلامی وارد نشده است.

ختم امن یجیب به این منظور انجام می‌گیرد که ما خود را مصداق موجودی مضطر و درمانده و خداوند را مجیب و فریاد‌رس و دستگیر می‌یابیم و این آیه را با توجه به مضمون و محتوای آن به قصد جلب عنایت و امداد خداوند و نجات یافتن از گرفتاری و بلا می‌خوانیم.

ادامه »

موضوعات: مذهبی, حدیث, تواشیح
[دوشنبه 1400-12-23] [ 10:35:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  نگاه کلی به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب ...

منبع : سایت زهرا مدیا

موضوعات: بصیرت, سیاسی, کلیپ
[شنبه 1400-12-21] [ 09:29:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت